Zgłoś Twoje dziecko do konkursu "Ruszaj z przedszkolakiem łamigłówek szlakiem"

Relacje

NAUKA ZDALNA 08.04.21 GRUPA SMERFY

Dzień dobry w czwartek!
Dzisiejszy temat: Cuda i dziwy: Na planecie Chustolanidia.
1. Zapoznanie z nazwą nowego miesiąca na podstawie wiersza Wandy Chotomskiej Kwiecień.

Chodzi Kwiecień po świecie
w fiołkowym berecie,
z czarodziejską pałeczką w kieszeni.
Za pomocą pałeczki
w ciągu małej chwileczki
wszystkie rzeczy potrafi odmienić.
Koniom – skrzydła doczepia,
krowę zmieni w fortepian,
tort upiecze ze śniegu,
strusia wyśle na biegun,
dom na dachu postawi,
klucz zmajstruje żurawi,
księżyc w czapkę ubierze,
gwiazdy zmieni w talerze,
z klombu zerwie dwa słonie,
by pachniały w wazonie,
z papug zrobi tygrysy,
które jedzą irysy,
sto kogucich grzebieni
w wielkie góry zamieni –
ledwie wyjmie pałeczkę z kieszeni.

• Zwracanie uwagi na nazwę miesiąca, o którym jest mowa w wierszu; przypomnienie nazwy
miesiąca, który występował przed kwietniem, i tego, który nastąpi po nim.
• Wypowiedzi dziecka na temat nieprawdopodobnych rzeczy, które wyczarował kwiecień w wierszu czarodziejską pałeczką; wyjaśnianie, dlaczego nie mogą mieć one miejsca; zwracanie uwagi na humor zawarty w utworze.
• Zabawa Jestem kwietniem i wyczaruję...
Pałeczka do czarowania.
Dziecko porusza pałeczką przygotowaną przez rodzica i kończy zdanie: Jestem kwietniem i wyczaruję..., wymyślając coś nieprawdopodobnego.
• Wyjaśnianie przez dzieci znaczenia przysłowia: Kwiecień – plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata.
2. Zabawa z chustami. Proszę przygotować dziecku chustę szyfonową najlepiej, wręczyć dziecku by ją dotknęło, sprawdziło jej strukturę, podrzuciło do góry i spróbowało złapać, niech określą cechy tej chusty.
• Zabawa Jesteśmy na planecie Chustolandia. Rodzic mówi, że istnieje planeta, na której mieszkańcy noszą chustki na różnych częściach ciała. Ta planeta nazywa się Chustolandia. Dziecko nosi chustkę na różnych częściach ciała. Co kilka minut zmienia miejsce, na których je kładzie.
• Układanie rymowanek o kolorach chustek. Dziecko wspólnie z rodzicem układają rymowanki.
Zabawę rozpoczyna rodzic, mówiąc:
Czerwony, czerwony to mój kolor ulubiony.
Niebieski, niebieski to... (kolor królewski).
Zielony, zielony to... (kolor trafiony).
Żółty, żółty kolor mam. Kto go zechce... (to mu dam).
• Zabawa Dokończ.
Dzieci kończą porównania, podając swoje przykłady.
Czerwony jak...
Niebieski jak...
Różowy jak...
Żółty jak...
• Rysowanie wymyślonej planety: jej mieszkańców, roślin, zwierząt w wybranym, jednym kolorze, np. czerwonym (niebieskim, zielonym, różowym).
3. Analiza i synteza słuchowa słowa farby.
• Dzielenie słowa farby na sylaby. − Co słyszycie na początku słowa farby?
• Podział na sylaby nazw, które rozpoczynają się głoską f.
• Dzielenie słowa farby na głoski. Z ilu głosek się składa? ( 6 LATKI)
• Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską f (fajka, flaga, foka...), mających ją w środku (agrafka, delfin, perfumy...) oraz na końcu (elf, kilof, traf...).
• Podawanie przykładów imion rozpoczynających się głoską f (Franek, Filip, Felicja, Florentyna...)
• Zapoznanie się z literą f: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. (KARTA 1).
• Odkrywam siebie. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 40 i 41.
• Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 80, 82 i 86.
Relacja 2021-04-08, 10:55 | autor: Patrycja Wiśniewska
Przedszkolowo.pl logo