Zgłoś Twoje dziecko do konkursu "Ruszaj z przedszkolakiem łamigłówek szlakiem"

Relacje

Pożegnania nadszedł czas..... Treści dla dzieci z gr.II

Płyniemy z wiatrem – ćwiczenia oddechowe Połowa umytego ziemniaka, chusteczka higieniczna, sznurek, patyk do szaszłyków. N. układa na plastikowej tacy połowę ziemniaka. Wbijamy w niego po środku patyk do szaszłyków, do którego przywiązujemy sznurkiem chusteczkę higieniczną. Co Wam to przypomina? Wyjaśniamy, że jest to model żaglówki. Dzieci mocno dmuchają na chusteczkę higieniczną, powodując jej poruszanie się w wyniku kierowanego na nią strumienia powietrza. Zastanawiają się, dokąd chciałyby popłynąć.  

Układanie sylwety żaglówki z figur geometrycznych. Obrazki przedstawiające różne pojazdy wodne, klocki, figury geometryczne lub figury wycięte z papieru, niebieska kartka papieru dla dziecka. Rozkładamy na stolikach figury geometryczne. Dzieci określają ich kolor i wielkość. Segregują je według jednej, określonej . cechy (koloru, wielkości). Prezentujemy obrazki przedstawiające różne pojazdy wodne i wspólnie z dziećmi je nazywa, np.: statek, żaglówka, łódka, kajak, motorówka. Każde dziecko otrzymuje niebieską kartkę papieru. Ma za zadanie ułożyć żaglówkę z otrzymanych figur.


Składanie w całość obrazka przedstawiającego różne miejsca letniego wypoczynku według wzoru. Obrazki lub zdjęcia przedstawiające różne miejsca letniego wypoczynku np. morze, las, góry, wieś, miasto. Następnie wręczamy dzieciom takie same obrazki, ale przecięte na kilka części. Dzieci, składają obrazek w całość. Zastanawiają się, jaką czynność w tym miejscu lubią wykonywać najchętniej.

Co najpierw, co potem? – zabawa rozwijająca umiejętność myślenia przyczynowo-skutkowego. Obrazek przedstawiający np. tego samego chłopca przy posiłku i podczas zabawy klockami. Układamy na stoliku dwa obrazki. Na jednym z nich znajduje się np. chłopiec jedzący posiłek, a na drugim ten sam chłopiec  bawiący się klockami. Pokazujemy dziecku, który obrazek jest pierwszy. Pytamy: Co chłopiec robił najpierw? Co chłopiec robił potem? albo Co chłopiec robił po jedzeniu? Co chłopiec robił przed zabawą klockami? Jeśli dziecko dobrze radzi sobie z zadaniem, można zwiększyć liczbę obrazków do trzech. Można również podawać wtedy tylko słowne określenie czynności np. Chłopiec zjadł obiad i poszedł bawić się klockami.  Dziecko ma je zapamiętać i w odpowiedni sposób ułożyć obrazki. Dalszą część zabawy prowadzimy według tych samych zasad.



Zabawa matematyczna Lodowe kulki.
Wycięte z papieru wafle lodowe, plastikowe nakrętki do butelek (w różnych kolorach). Dzieci losują wafelki wycięte z papieru kolorowego. Na każdym z nich są narysowane śniegowe gwiazdki ( od 1 do 6 ). Dzieci liczą, ile jest gwiazdek, wybierają nakrętki i układają z nich tyle lodowych kulek, ile jest gwiazdek na wafelku. Określają kolory lodowych kulek.


Słuchanie wiersza A. Widzowskiej Wakacje. Książka (s. 76–77) . Czytając wiersz, prezentujemy ilustracje do niego.

Kiedy nam buzie ogrzewa lato, czas na przygody z mamą i tatą.
Czekają góry, pachnące łąki, morze i plaża, konie, biedronki!
Gdy my będziemy się pluskać w rzekach, przedszkole na nas grzecznie poczeka,
odpoczną w ciszy lalki, zabawki, dwie karuzele, miś i huśtawki.
Chętnie wrócimy do naszej pani z wakacyjnymi opowieściami o sarnach w lesie,
o rybkach w morzu i ptasich gniazdkach ukrytych w zbożu
Będziemy liczyć białe muszelki, poznamy nowe, ważne literki,
a ten, kto butów sam nie sznuruje, w mig się nauczy! Ja już sznuruję!

Rozmowa kierowana na podstawie wiersza i ilustracji w książce.
– Co robili Ada i Olek z rodzicami w górach?
– Co robili Ada i Olek z rodzicami nad morzem?
– Dokąd możemy pojechać na wakacje?
– Co się będzie działo w przedszkolu, kiedy my wyjedziemy na wakacje?
– Czego możemy się nauczyć w czasie wakacji?
– Czego nauczyliście się w tym roku w przedszkolu

********************************************
https://www.youtube.com/watch?v=lQUZy3vDr4g

https://www.youtube.com/watch?v=GIyJnhY_HHU

https://www.youtube.com/watch?v=By6dA9peBi4

https://www.youtube.com/watch?v=4ba9aVhV88M

***************************************

Rozmowa na temat zasad bezpiecznego przebywania nad wodą. Obrazki przedstawiające zachowania nad wodą. Dzieci odpowiadają na pytanie: Czego nie wolno robić nad wodą?, a my pokazujemy odpowiednie obrazki (np. wchodzić samodzielnie do wody bez opieki rodziców, oddalać się od rodziców, kąpać się w głębokiej wodzie, gdy ktoś nie umie pływać). Dzieci dzielą się również swoimi doświadczeniami, jak można spędzać czas nad wodą (np. budować zamki z piasku, łowić ryby, kopać dołki, pływać na strzeżonym przez ratownika kąpielisku lub popłynąć statkiem).

Rozmowa na temat: Co robić, gdy się zgubię na wakacjach?
Prosimy, aby dzieci odpowiedziały, co powinny zrobić, gdy się zgubią na wakacjach. Sprawdzamy, czy dzieci wiedzą, jak się nazywają, w jakiej miejscowości mieszkają. Tłumaczymy, co może pomóc w takiej sytuacji: poproszenie o pomoc przedstawiciela służb mundurowych (np.: policjanta, ochroniarza, strażnika miejskiego) lub rodzinę z dziećmi, ratownika; noszenie ubrań z wszywką, na której znajduje się numer telefonu do rodziców, bransoletka na rękę z numerem.

https://www.youtube.com/watch?v=-VbbJIqfcgA
Relacja 2020-06-15, 16:47 | autor: Elżbieta Sopata
Przedszkolowo.pl logo