Grupa III - MIsie

Witajcie drogie dzieci po długim weekendzie!
Kolejny tydzień minął i coraz bliżej... wakacje

Tematem tego tygodnia jest..... sami zgadnijcie

Rozwiążcie działania, ułóżcie wyniki od najmniejszego do największego i odczytajcie temat tygodnia

SIĘ 9-3=
KA 6+2=
ZBLI 8-7=
JĄ 2=2=
CJE 10-0=
WA 4=3=
ŻA 10-8=


1. Wysłuchanie wiersza „Na wakacje ruszać czas” B. Szelągowskiej

Za dni kilka –o tej porze
będę witać polskie morze.
Bo najbardziej mi się marzy
żeby bawić się na plaży.

A ja chciałbym dotknąć chmury
i dlatego jadę w góry.
Razem z mamą, razem z tatą
w górach lubię spędzać lato.

Ja na morze nie mam czasu.
Wolę jechać het- do lasu.
I tam z dziadkiem zbierać grzyby
albo w rzece łowić ryby.

Dla mnie to najlepsza pora
żeby wskoczyć do jeziora.
Nie chcę w upał chodzić w góry.
Wolę jechać na Mazury.

Morze, góry, las i rzeka;
Wszystko to już na nas czeka.
Bo zaczęło się już lato
Jedźmy mamo, jedźmy tato.


2. Bezpieczne wakacje
Czy pamiętacie jak bawić się bezpiecznie na wakacjach?
Jak należy zachować się w górach?
Jak zachować się nad wodą aby było bezpiecznie?
Czy pamiętacie numery alarmowe?

„Bezpieczne wakacje” A. Bober

Gdy na wakacjach z rodzicami wypoczywasz,
Dużo niezwykłych przygód przeżywasz.

Nie zapomnij jednak o rzeczy ważnej,
By bezpieczeństwo zachować w sytuacji każdej.

Przez ulicę przechodź tylko na pasach zebry,
Na zielonym świetle i rozglądając się bez przerwy.

Wychodząc na słońce, nakrycie głowy zakładaj,
A na całe ciało krem przeciwsłoneczny nakładaj.

Podczas kąpieli, bądź zawsze pod okiem dorosłego,
By żaden wypadek nie zdarzył Ci się kolego.

Podczas burzy, nie wybieraj się w góry,
A także gdy za oknem, krajobraz jest szaro- bury.

W pobliżu ulicy się nie baw nigdy,
By samochód, autobus czy tramwaj nie zrobiły Ci krzywdy.

Będąc w lesie, śmieci nie wyrzucaj,
Nie rozpalaj ogniska i ciszy nie zakłócaj.

Nie przyjmuj też nic od nieznajomego,
Bo przydarzyć może Ci się coś bardzo niedobrego.

O numerach alarmowych nie zapominaj,
Niech je wraz z Tobą powtórzy cała rodzina.

997- to telefon na policje,
tam niepokojące sytuacje możesz zgłosić wszystkie.

998- wykręcasz, gdy pożar zauważysz,
bo wtedy dodzwonisz się do pożarnej straży.

999- to numer na pogotowie,
dzwoniąc tam możesz innym i sobie uratować zdrowie.

Gdybyś jednak, tych wszystkich numerów nie umiał zapamiętać,
Wystarczy o jednym ogólnym numerze pamiętać. 

112- tam możesz wszystko zgłosić 
i o każdy rodzaj pomocy poprosić

3. „Zabawa w kalambury” –
Pobawcie się z rodzicami i rodzeństwem w kalambury – po kolei pokazujcie bez użycia słów zabawy/formy spędzania czasu wolnego przez dzieci na powietrzu, (np. jazda na rowerze, jazda na wrotkach/łyżwach, pływanie w jeziorze, granie w piłkę, wspinanie się po drabinkach na placu zabaw, siedzenie przy ognisku etc.). Ciekawe, komu uda się odgadnąć więcej zabaw?

4. Przypomnienie zasad bezpiecznych wakacji, poprzez odpowiedź TAK lub NIE na zadane pytania:

• Czy należy posmarować skórę kremem z filtrem, przed wyjściem na słońce?
• Czy w lesie można palić ognisko?
• Czy biała flaga oznacza, że można się kąpać?
• Czy na plaży można zakopać śmieci?
• Czy w górach można spacerować w klapkach?
• Czy w każdym miejscu można skakać na główkę do wody?
• Czy w górach należy zawsze iść wyznaczonym szlakiem?
• Czy podczas jazdy na rowerze należy mieć kask?
• Czy w czasie burzy można stać pod drzewem?
• Czy jeśli się zgubimy, możemy prosić o pomoc nieznajomego pana?
• Czy dzieci powinny mieć rękawki i koła ratunkowe?



5. Filmy o bezpieczeństwie:

Bezpieczne zachowania: https://www.youtube.com/watch?v=YZOw6JvT5Ug&fbclid=IwAR1DTj4zJIxZc__3wG-zSP4ya1ZgCRbhAsjYbSiJvNN7yRJiAedSJVYSu3o

Bezpieczeństwo dzieci nad wodą https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA&fbclid=IwAR0mfcGzksilb3l7wtixH4mh-Lbcn0f964kkDx4FQ5ll8iI-fwUlvzlpA-M

Zasady bezpieczeństwa na rowerze: https://www.youtube.com/watch?v=gSzVtcWBd_w

Zasady bezpieczeństwa podczas zabawy z psem: https://www.youtube.com/watch?v=zgHcI_pe8CU

Bezpieczeństwo w górach: https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio

Klasyfikacja zachowań na rzeczy dobre i złe: https://www.youtube.com/watch?v=ZRqT7OFEM-Q&list=PLnPIFTp_CRL017234YzlxDCSEEQqKScid&index=3&t=0s


6. Piosenki:

Atrakcje w wakacje: https://www.youtube.com/watch?v=oOU-ktMncbY&fbclid=IwAR0Wp0ch1txuugZg9rE4jMUBGQCW7KDSELxDKTaSig3GPKGvWYPi3lvaKIE

Na wycieczkę wyruszajmy: https://www.youtube.com/watch?v=sg8fIBVemAE&fbclid=IwAR3v1_2LUdIYdErSAYjZ0zV4n_aQvIIR6nUp0gbtbUk71IBg9xy3S9D9JR0

Już wakacji nadszedł czas: https://www.youtube.com/watch?v=ue82bNmhv6g

Kocham lato: https://www.youtube.com/watch?v=AMHERjgWdgI

W załączniku macie kilka propozycji na spędzenie wolnego czasu: wakacyjne domino, karty pracy, kodowanie, wierszyk o bezpieczeństwie w czasie wakacji. Mam nadzieję, że każdy znajdzie coś ciekawego dla siebie
Uważajcie na siebie
Pozdrawiamy Was serdecznie
Bernadetta Jagiełło i Grażyna Lichota


..........................................................................................

08.06.2020 r.


Witajcie kochane przedszkolaki!

Znów minął kolejny tydzień, wakacje coraz bliżej.
Będzie nam bardzo smutno ale z niektórymi naszymi Misiami już niedługo będziemy się żegnać.
Dlatego dziś pożegnalny temat zajęć.

Temat: Pożegnania nadszedł czas


1. Wysłuchanie wiersza Agaty Widzowskiej Pożegnanie przedszkola.
- Lato się śmieje, czas na wakacje!
Pa, pa, zabawki! Żegnaj, przedszkole!
Zawsze będziemy o was pamiętać,
stawiając krzywe literki w szkole.
Starszak potrafi: budować wieże,
rozpoznać w książkach najdziksze zwierzę,
układać puzzle, kroić warzywa,
wie, że się pokłuć można w pokrzywach.
Zna pory roku, kierunki świata,
wie, że na miotle nie da się latać,
sam się ubiera, buty sznuruje, mówi:
„przepraszam, proszę, dziękuję”.
Umie zadzwonić na pogotowie,
wie, że się nie da chodzić na głowie,
zasady ruchu zna doskonale
i po ulicy nie biega wcale.
Lubi teatrzyk, śpiewa piosenki,
wie, czym się różni słoń od sarenki,
pieluch nie nosi ani śliniaka.
To są zalety dziecka starszaka.
– Kwiatek dla pani. Cmok dla maluchów.
Trochę nam smutno… Pa, pa, przedszkole!
Lecz czy będziemy mogli tu wrócić,
gdy nam się znudzi w tej nowej szkole…?

2. Praca z tekstem (książka w kwiaty)
str. 86 – 89
Słuchanie tekstu czytanego przez rodziców
zerówka- samodzielne czytanie tekstu
Rozmowa na temat tekstu:
W jaki sposób starszaki pożegnały się z młodszymi dziećmi?
O czym był teatrzyk?
Co wspominały dziewczynki?
Kogo Ada pożegnała w przedszkolu?
Dlaczego Ada zostawiła w przedszkolu kolorowanki?

str. 94 – 95
Słuchanie tekstu czytanego przez rodziców
zerówka- samodzielne czytanie tekstu
Rozmowa na temat tekstu:
Co jeszcze można robić w czasie wakacji? (s. 94)
Jakie rady na wakacje jeszcze mógłbyś dodać? (s.95)

3. Karta pracy (książka niebieska, cz. 4)
s. 74. Oglądanie obrazków. Opowiadanie, co się na nich dzieje. Zastanawianie się i mówienie, co Ada robiła kiedyś, co robi teraz, a co będzie robić w przyszłości. Wymienianie kolorów kredek.

s. 76. rysowanie tego, co podobało się w przedszkolu. Wskazywanie obrazków zgodnie z kolejnością pór roku

s. 78. Granie w parach w grę.

3. Przygotowanie do czytania i pisania:
karta pracy, (książka niebieska, cz. 4)
- s. 73. Kończenie rysowania szlaczków. Dzielenie nazw obrazków na sylaby (lub na głoski).
- s. 75. Czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego o wakacjach. Kończenie kolorowania kredek według wzoru (rytmu) z poprzedniej karty
- s. 77. Czytanie tekstu. Rozmowa na temat tego, co dzieci poznały w przedszkolu. Rysowanie słoneczek po śladach. Kolorowanie rysunków.

zerówka (książka zielona) s. 80. Ćwiczenia w czytaniu. Dzieci czytają samodzielnie
dzieci młodsze (książka różowa) s. 80. Rysowanie po śladach. (dzieci młodsze)

4. Matematyka:
karty pracy (książka niebieska, cz. 4) s. 72. Odszukiwanie na obrazku piłek. Określanie ich położenia. Rysowanie po śladzie drogi piłki do bramki.

ćwiczenia w liczeniu za pomocą patyczków.
potrzebne będą: patyczki w różnych kolorach, znaki, liczby.
dzieci biorą sobie po tyle patyczków, ile mają palców u rąk.

- układanie z patyczków kształtów figur geometrycznych.
dzieci układają z patyczków trójkąt, prostokąt, kwadrat.
określają, ile patyczków potrzebowały do ułożenia kształtu każdej figury
- układanie patyczków według kolorów.
dzieci liczą patyczki w każdym kolorze.
podają całkowitą liczbę patyczków, mówiąc np., 3 patyczki czerwone dodać 4 patyczki zielone i dodać 3 patyczki żółte to razem 10 patyczków.

- odkładanie patyczków, np. w kolorze żółtym.
dzieci liczą pozostałe patyczki, mówiąc: 10 odjąć 3 to siedem

- odkładanie patyczków, np. czerwonych.
dzieci liczą pozostałe patyczki, mówiąc: 7 odjąć 3 to cztery

Zerówka: dodatkowo do każdego zadania układa działanie na liczbach

5. Co najbardziej podobało mi się w przedszkolu
Opowiedz rodzicom o przedszkolu , dokończ zdania:
W przedszkolu lubiłem/ lubiłam…
W przedszkolu nie lubiłem/nie lubiłam…
W przedszkolu czułem się/czułam się…
Co najbardziej podobało mi się (wśród zdarzeń w ciągu roku) w przedszkolu.

6. Praca plastyczna
Wykonanie pracy plastycznej o lecie dowolna techniką (kredki, farby, pastele, wyklejanie bibułą lub kolorowym papierem)
Ozdabianie powstałych ramek kulkami z kolorowej bibuły lub kawałkami kolorowego papieru.

7. Wierszyk na zakończenie
Nie płaczcie, kochani, gdy nas tu nie będzie,
nasz wesoły uśmiech zostawimy wszędzie,
a gdy po wakacjach znajdziemy się w szkole,
będziemy wspominać kochane przedszkole!

8. Piosenki:

Już wkrótce wakacje: https://www.youtube.com/watch?v=By6dA9peBi4

Niech żyją wakacje: https://www.youtube.com/watch?v=BauTov9xmZY

Tato już lato: https://www.youtube.com/watch?v=AjV0cal75LQ

Przedszkola czas już minął: https://www.youtube.com/watch?v=8JYyc0eSl_c

Hej przedszkole ukochane https://www.youtube.com/watch?v=4ba9aVhV88M

Mój kolego z przedszkola https://www.youtube.com/watch?v=LhN5NaCEjls




...........................................................................................


02.06.2020 r.

Witajcie kochane dzieci i drodzy rodzice!

Czas szybko biegnie, kolejny tydzień minął, ale niedługo już.... wakacje. I właśnie tym tematem będziemy zajmować się w tym tygodniu.

Temat: Wakacyjne podróże.

1. Wysłuchanie wiersza Marioli Golc Słoneczny uśmiech.

Nadchodzą wakacje,
słoneczna pora.
Słoneczny uśmiech
śle więc przedszkolak.
I tym uśmiechem
ze słonkiem razem
ogrzeje wszystkie
nadmorskie plaże
Promienny uśmiech
prześle też górom,
by się nie kryły
za wielką chmurą.
Ma jeszcze uśmiech
dla wszystkich dzieci.
Niech im w wakacje
słoneczko świeci.

Rozmowa na temat wiersza.
− Kto przesyłał uśmiechy?
− Komu przedszkolak przesyłał uśmiechy?
− Dlaczego przesyłał je dzieciom?

2. Praca z tekstem (książka w kwiaty)
* str. 84 – 85
Słuchanie tekstu czytanego przez rodziców
zerówka- samodzielne czytanie tekstu
Rozmowa na temat tekstu:
- Co to jest globus?
- Dlaczego globus jest kolorowy?
- W co bawiła się rodzina Olka i Ady?
- Gdzie chciała pojechać na wakacje Ada?

* str. 92-93
Słuchanie tekstu czytanego przez rodziców
zerówka- samodzielne czytanie tekstu
Rozmowa na temat tekstu:
- Gdzie wybrali się Olek i Ada z mamą?
- O czym był film?
- Gdzie poszli po skończonym filmie?
- Czy Ty lubisz chodzić z rodzicami do kina?
- Opowiedz, co robiła małpka


3. Karta pracy, (książka niebieska cz. 4)
s. 60. Wykonanie łódki według instrukcji. Rysowanie po śladach.
s. 62. Słuchanie, dokąd podróżują ludzie podanymi środkami lokomocji. Naklejanie obok obrazków środków lokomocji obrazków odpowiednich miejsc.
s. 62–63 (na dole) Kolorowanie na obu kartach wakacyjnego pociągu.
s. 63. Nawlekanie muszelek na nitkę według wzoru (rytmu).
s. 66. Określanie, dlaczego pętle są tak narysowane. Kończenie rysowania linii między kwiatami. Kolorowanie kwiatów.
s. 67. Otaczanie w pierwszej pętli obrazków kwiatów polnych, a w drugiej – obrazków zwierząt leśnych. Kończenie rysowania linii między kwiatami według wzoru z poprzedniej karty. Kolorowanie kwiatów.
s. 68–69. Oglądanie zdjęć miejsc, w których Ada i Olek byli rok temu z rodzicami na wakacjach, opowiadanie o niektórych z nich. Rysowanie po śladzie drogi rodziny Ady nad morze.
s. 70. Rysowanie w ramce na górze karty, gdzie dziecko pojedzie na wakacje, a na dole – gdzie chciałoby pojechać na wakacje. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.
s. 71. Oglądanie rysunków schematycznych. Mówienie, na co powinno się zwracać uwagę na wakacjach. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.


4. Przygotowanie do pisania:
- karta pracy, (książka niebieska cz. 4)
s. 61. Rysowanie po śladach drugiej połowy rysunku misia i lalki. Kolorowanie rysunków. Kończenie rysowania hulajnogi według wzoru.
- dzieci młodsze (książka różowa)
s. 77. Rysowanie po śladach fal. Nazywanie tego, co się w nich ukryło.
s. 78. Wskazywanie Adzie i Olkowi drogi na plac zabaw. Zaznaczanie jej.

5. Przygotowanie do czytania:
- karta pracy, (książka niebieska cz. 4)
s. 64−65. Odczytanie zdania: Jest lato. Oglądanie zdjęć, słuchanie tekstu na ich temat, Rysowanie na każdej kolejnej gałązce o jedną jagodę mniej. Kolorowanie rysunków.
- zerówka (książka zielona)
s. 77. Odszukanie w naklejkach nazw środków lokomocji przedstawionych na zdjęciach. Naklejanie ich w odpowiednich miejscach.
s. 78–79. Czytanie wyrazów. Pisanie po ich śladach. Czytanie tekstu. Odpowiadanie na pytania. Wskazywanie odpowiednich zdjęć.

6. Matematyka:
- dzieci młodsze (książka różowa)
s. 76. Kolorowanie pól według kodu. Określanie, o czym śniła Ada.
s. 79. Otaczanie pętlami muszli tego samego rodzaju. Porównywanie ich liczby.

- zabawa matematyczna – „Góralskie liczenie”
ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu
rodzic czyta dziecku zagadki, dziecko podaje wynik
zerówka: kartoniki z liczbami od 0 do 10 i znakami: +, −, =
dziecko układa działanie i podaje wynik
młodsze dzieci: 10 elementów do liczenia (np. klocki, patyczki, kamyki)
dziecko liczy na elementach i podaje wynik

Baca to starszy, doświadczony pasterz kierujący wypasem stada owiec na halach
Juhas -  pomocnik bacy podczas wypasu owiec

Na hali, na hali
10 owiec juhas pasie.
Dwie w góry mu uciekły.
Ile teraz masz owiec, juhasie?

Do zagrody 9 owiec
wpędził juhas młody.
Ale cztery starsze owce
uciekły z zagrody.
Policz teraz szybko mi –
ile owiec w zagrodzie śpi?

Na hali, na hali
raz się tak zdarzyło,
że do 7 starszych owiec
3 młode przybyły.
Powiedz teraz mi –
ile wszystkich owiec
w zagrodzie śpi?

Na łące pod górą
juhas owce pasie;
cztery czarne owce
i pięć białych hasa.
Ile wszystkich owiec
jest w stadzie juhasa?


7. Rozwiązywanie zagadek o różnych środkach lokomocji.

Pędzi po torze szybko, z daleka,
bo tłum podróżnych na stacji czeka. (pociąg)

Ma skrzydła, choć nie jest ptakiem.
Lata podniebnym szlakiem. (samolot)

Ma maskę, a pod nią konie,
cylindry – nie na głowie.
A w środku siedzi człowiek. (samochód)

Ta wielka latająca maszyna
owada – ważkę, przypomina. (helikopter)


8. Zagadki słuchowe dotyczące bezpieczeństwa podczas wakacji.

Wiem, że pan ratownik
mnie nie zauważy,
dlatego nie kąpię się
na niestrzeżonej… (plaży)

Kiedy płoną lasy,
to giną zwierzęta,
dlatego dbam o to
i o tym pamiętam,
by w lesie wszystkim
żyło się dogodnie.
Z tego powodu
nie bawię się… (ogniem)

Jeśli się zagubię w obcym dla mnie mieście,
wiem, co mam zrobić, wiem nareszcie!
Mogę zaufać pewnemu człowiekowi,
czyli panu… (policjantowi)

Gdy nie ma rodziców w domu,
to choć bardzo przykro mi,
nie otwieram obcym ludziom
do naszego domu… (drzwi)

Ze względu na żmije zawsze w lesie noszę
moje ukochane, gumowe… (kalosze)

Grzybobranie to grzybów zbieranie,
a nie ich jedzenie czy też smakowanie.
Dlatego po powrocie z lasu
sięgam do grzybów pełnego… (atlasu)

Nie podchodzę do dzikich zwierząt,
bo choć są piękne i bajeczne,
bywają także dla ludzi bardzo… (niebezpieczne)


9. Praca plastyczna:
Malowanie gór farbami na pogniecionej kartce.
potrzebne będą: farby plakatowe, kartka, pędzelek, kartka z bloku technicznego.
dziecko formuje z pogniecionego papieru pasmo górskie, przykleja je na kartce z bloku
technicznego; maluje farbami plakatowymi na różne odcienie brązu; maluje drzewa iglaste
u podnóża gór

10. Wyprawka:
łąka latem - układanie puzzli (karta z puzzlami przedstawiającymi łąkę latem)
karta 4, „wakacje na Wybrzeżu”
potrzebne będą: wyprawka, karta 4, kartka z bloku technicznego, klej, farby plakatowe, pędzelek, kubeczek z wodą.
należy wypychać z karty gotowe elementy,
pomalować kartkę z bloku technicznego tak, aby była podzielona na trzy pasy: żółty (piasek na plaży), niebieski (morze), jasnoniebieski (niebo).
przykleić poszczególne elementy w odpowiednich miejscach na wyschniętej, pomalowanej kartce.


11. Ćwiczenia taneczne:

Idą wakacje: https://www.youtube.com/watch?v=BmbPAd4P93E

(może pochwalicie się jak Wam wychodzą tańce )

11. Piosenki

Przyszło lato: https://www.youtube.com/watch?v=Ls4y1_s5czI

Bezpieczne wakacje: https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM


Pozdrawiamy Was serdecznie
Bernadetta Jagiełło i Grażyna Lichota




...........................................................................................

25.05.2020 r.

Witam serdecznie rodziców. Witajcie drogie dzieci. W tym tygodniu zajmiemy się tematem dotyczącym tolerancji, emocji oraz zbliżającego się Dnia Dziecka. Zachęcam wszystkie dzieci do pracy. Proszę rodziców o zapoznanie dzieci z treściami na ten tydzień.

Temat: Niby tacy sami a jednak inni

1.Praca z tekstem (książka w kwiaty str.82-83)
Kształtowanie postawy tolerancji w stosunku do dzieci niepełnosprawnych
Słuchanie tekstu czytanego przez rodziców. Rozmowa na temat tekstu:
•Z kim bawiła się Ada?
•O czym Franek opowiadał Adzie?
•Co to jest tolerancja? (tolerancja oznacza cierpliwość i wyrozumiałość dla odmienności. Jest poszanowaniem cudzych uczuć, poglądów, upodobań, wierzeń, obyczajów i postępowania choćby były całkowicie odmienne od własnych lub zupełnie z nimi sprzeczne. Współcześnie rozumiana tolerancja to szacunek dla wolności innych ludzi, ich myśli i opinii oraz sposobu życia.)
•Czy chłopcy byli tolerancyjni?
•Czy należy wyśmiewać się z kogoś, dlatego że jest gruby, jeździ na wózku, ma inny kolor skóry….?
Zerówka- czytanie samodzielne tekstu
https://www.youtube.com/watch?v=CLQZ4Fk9qe8 – piosenka „Każdy jest inny”

2.Praca z obrazkiem (książka niebieska cz. 4)
– karta pracy str. 56-57
•Popatrz na obrazek. Opowiedz, co się na nim dzieje.
•Odszukaj na dużym obrazku przedmioty, rośliny umieszczone na dole kartki
- karta pracy str. 58
•Powiedz jak Olek i Ada obchodzili Dzień Dziecka. Ułóż zdania o każdym obrazku

3.Zabawa w „Emocje”
- wykonanie papierowych pacynek paluszkowych (wyprawka, karta I, nożyczki, klej)
Dzieci wycinają kartki z ilustracjami chłopców i dziewczynek. Określają jakie emocje są przedstawione na buziach Olka i Ady. Zabawa paluszkowa z rodzicami.
Rodzice zadają pytania dzieciom:
•Kiedy się złościmy? (kiedy ktoś lub coś nie pozwala robić tego co chcemy albo dostać tego, czego potrzebujemy, gdy ktoś chce nam wyrządzić krzywdę)
Dzieci pokazują pacynkę -zły, następnie sami pokazują złą minę
Z pozostałymi emocjami postępujemy podobnie
•Kiedy się smucimy?, Kiedy się boimy?, Kiedy się cieszymy?, Kiedy zazdrościmy? Kiedy się wstydzimy?

https://www.youtube.com/watch?v=TcLK9ZBUsDs – baka o emocjach
https://www.youtube.com/watch?v=G8Gv1sC3d3k – piosenka o złości

4.Matematyka –karta pracy str. 55 ( Książka niebieska cz.4)
Co jest cięższe, a co lżejsze?
- w każdej parze pokoloruj cięższy przedmiot
- dokończ rysować wagi według wzoru
Ćwiczenie- porównywanie masy wybranych przedmiotów najpierw „na oko” a potem na dowolnej
wadze. Czy zawsze większy przedmiot jest cięższy?

5.Przygotowanie do pisania –Karta pracy str. 53 (książka niebieska cz. 4)
- rysuj szlaczki po śladach, a potem samodzielnie
- rysuj misia i żabkę po śladach
Pokoloruj duże misie na brązowo, małe na różowo

6.Praca plastyczna –karta pracy str.54 (książka niebieska cz.4)
-narysuj siebie w swoim ulubionym ubraniu, ze swoją ulubioną zabawką. Ramkę pokoloruj swoim ulubionym kolorem.
-napisz swoje imię i nazwisko

7. Spektakl teatralny : „Baśń o trzech konikach”
https://iteatr.tvp.pl/47174629/basn-o-trzech-konikach

Pozdrawiamy
Grażyna Lichota i Bernadetta Jagiełło


………………………......…………………………………………………………...……......…...…...……...…………...……………………...….


18.05.2020 r.

Witajcie kochane dzieci i drodzy rodzice. Weekend szybko minął i kolejny poniedziałek się zaczął. W tym tygodniu bardzo rodzinny temat.

Temat: Święto rodziców

1. Słuchanie wiersza:
Mama i Tata to świat nasz cały,
ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi
loty huśtawką, prawie do słońca
oraz cierpliwość co nie ma końca.
Kochana Mamo, Kochany Tato
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie
i wszystkie psoty nam wybaczacie.

Porozmawiajcie teraz z rodzicami, odpowiedzcie na pytania:
- Kim dla dzieci jest mama i tata?
- Za co dzieci dziękują rodzicom?
Dokończcie zdania:
- Moi rodzice są kochani, bo…
− Pomagam rodzicom w…
− Lubię być w domu, bo…
− Z tatą najchętniej robię…
− Z mamą najchętniej robię…
Poproście rodziców, żeby jeszcze raz przeczytali Wam wiersz a Wy dokończcie ostatnie słowa wersów.

2. Karta pracy, cz. 4 (niebieska książka)
s. 44–45 - łączenie pierwszych głosek z nazw rysunków, rysowanie prezentów, których nazwy powstały z połączenia głosek; rysowanie po śladach;
s. 46 - przeczytaj zdania, narysuj swoją mamę i swojego tatę;
s. 48 - wyklaskiwanie podanego rytmu; określanie, w którą stronę zwrócone są serduszka (prawo, lewo, góra, dół), naklejanie brakujących serduszek, rysowanie po śladach dużych serduszek;
s. 49 - opowiedzcie o tym, jak Olek i Ada pomagają rodzicom; narysujcie, w jaki sposób Wy pomagacie rodzicom;
s. 50 - pokolorujcie rysunek bukietu dla mamy; narysujcie po śladzie drogi Olka i Ady do mamy;
s. 52 - obejrzyjcie obrazki, odszukajcie i zaznaczcie 10 różnic miedzy nimi;

3. Przygotowanie pisania:
-karta pracy str. 53 (książka niebieska cz. 4) - narysuj szlaczki po śladzie, a potem – samodzielnie, rysowanie po śladach rysunków.
zerówka:

- karta pracy – załącznik nr 1, zadanie nr 1
Pisanie wyrazów i zdań po śladach a później samodzielnie

4.Ćwiczenia w czytaniu:

- podział wyrazów na sylaby i głoski, układanie wyrazów z literek: czekolada, tort, kot, obrazek,
wazon, kawa, korale, irys, gerbera, pudełko, ciasto, kwiaty, mama, tata
- układanie z literek imion rodziców, zwrócenie uwagi dzieciom, że rozpoczynają się one wielką
literą
- (wycięte w woreczku obrazki i wyrazy ) – naklejenie obrazków i wyrazów pod obrazkami na
kartce
- książka w kwiaty:- „Festyn rodzinny” str. 78-79

Dzieci młodsze- słuchanie czytanego tekstu przez rodziców, rozmowa na temat obrazków i wysłuchanego tekstu.
Zerówka – czytanie tekstu i odpowiadanie na pytania np. Jaki konkurs wygrał tata Ola i Ady? Jaki konkurs wygrała mama Olka i Ady?

- karta pracy – załącznik nr 1, zadanie 2

Zerówka - dzieci czytają i wycinają zdania, naklejają je na kartki i ilustrują.

5. Matematyka:
karty pracy cz. 4
- str. 47 - mierzenie wzrostu – kolorowanie ubrań tej osoby z pary, która jest wyższa; naklejanie zdjęć odpowiedniego kwiatu.
Pobawcie się z rodzicami i rodzeństwem. Po kolei stańcie do siebie plecami i porównajcie swój wzrost. Powiedzcie kto jest wyższy a kto niższy.

- str. 51 - odwzorowanie kwiatków dla mamy; rysowanie po śladach rysunków róż.

6. Praca plastyczna
- wyprawka karta nr 24
składanie kartki z bloku technicznego na pół, tak aby powstała laurka.
wycinanie z karty gotowych elementów.
składanie gotowych elementów i naklejanie ich na kartce według instrukcji, tak aby kwiaty znalazły się w wazonie.
przyklejenie napisu 'Kwiaty dla Mamy i Taty” na pierwszej stronie laurki

7. Piosenki
Dziękuję mamo! Dziękuję tato! https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE
Moja rodzinka: https://www.youtube.com/watch?v=QzzNsrUuwPA
Moja wesoła rodzinka: https://www.youtube.com/watch?v=zC9jbgmeoLc




..........................................................................................


11.05.2020 r.

Witajcie kochane dzieci i drodzy rodzice. Czas szybko mija i przed nami znów kolejny tydzień w domu. W tym tygodniu mamy dla Was bardzo przyjemny temat.

Temat: Łąka w maju

1. Barwy ochronne
- tekst -książka (w kwiaty) str. 74-77
- opowiadanie „Zabawa w chowanego” (Małgorzata Strękowska-Zaremba)

opowiadanie: https://www.youtube.com/watch?v=WIenhrNhNKg

Ubarwienie ochronne czy maskujące polega na upodobnieniu się barwą ciała do środowiska życia danego zwierzęcia. Ubarwienie ochronne jest rozpowszechnione wśród zwierząt, takich jak niedźwiedź polarny, pasikonik, rzekotka drzewna.

2. karty pracy cz. 4 (niebieska książka)
str. 36-37 Opowiedz co dzieje się na łące w maju?
str. 38 Cykl rozwojowy motyla (jajo,
gąsienica, poczwarka, postać dorosła (imago))
str. 39 Nazywanie zwierząt przedstawionych na zdjęciach
str. 43 Odszukanie na obrazku ukrytych zwierząt

film – rozwój motyla:https://www.youtube.com/watch?v=zNeizTuJCgg

3. Praca plastyczna – wyprawka
- karta nr 23
- karta L – kolorowanka „Łąka w maju”

4. Piosenka „Wiosna na łące”
https://www.youtube.com/watch?v=814z9Tpphkw

5. Przygotowanie do czytania i pisania:
- dopasowanie podpisów do obrazków przedstawiających wszystkie zwierzęta, ptaki, owady i przyklejenie na kartkę (obrazki i podpisy w koszulce foliowej)
- karta pracy str. 41 (książka niebieska cz.4) - rysowanie szlaczków, rysowanie motyla i jego drogi po śladach,

zerówka (książka zielona – litery i liczby cz. 2)
- karta pracy str. 76 – czytanie zdań

dzieci młodsze (książka różowa)
- karta pracy str. 73-74 - czytanie nazw zwierząt i roślin, odszukaj je na rysunku, pokoloruj rysunek


6. Matematyka
- karta pracy cz. 4, str. 40: zapoznanie z sześcianem:
(przypomnienie jak wygląda kwadrat, sześcian to kwadrat w przestrzeni)
- karta pracy, cz. 4, str. 42: liczenie pszczół

zerówka (książka zielona – litery i liczby cz. 2)
- karta pracy str. 74 – położenie na kartce (prawy, lewy róg kartki)
- karta pracy str. 75 – liczenie kratek, rysowanie kwiatków

7. Zagadkowa łąka: https://www.youtube.com/watch?v=eIe_iAcpQJg

8. Wycieczka na łąkę
Jeśli to możliwe to wybierzcie się na spacer na łąkę. Prosimy aby dzieci zwróciły uwagę i wnikliwie obserwowały żyjące tam rośliny i zwierzęta. Może znajdziecie jakieś kwiaty polne i zrobicie z nich bukiet?

9. Zagadki o mieszkańcach łąki:

Wiosną i latem się pojawia,
kiedy ranek nastaje
jej kropelki są na kwiatkach,
listkach i na trawie. (rosa)

Na niebie jej barwy
pięknie się mienią,
jak most ogromny
łączy niebo z ziemią. (tęcza)

Błyszczący na jej plecach
płaszczyk czerwony,
czarnymi kropkami
pięknie ozdobiony. (biedronka)

Rozciąga policzki jak woreczki małe.
Zimowe zapasy przenosi w nich całe.
Na czas mroźnej zimy, gromadzi je w norze.
Ma miłe futerko, znacie go może? (chomik)

Ma barwne skrzydła,
fruwa nad łąką
i bardzo lubi,
gdy świeci słonko. (motyl)

Jak się ten owad nazywa?
Przez cały dzień pracuje.
Na plecach nosi ciężary,
kopiec wielki buduje. (mrówka)

10. Kończenie rymowanek o łące.
- Trawa, kwiaty, biedronka – to na pewno… (łąka)
- Czerwone jak gotowane raki – to są… (maki)
- Ma żółty środek, białe płatki, łodyga u niej wiotka.
Ten łąkowy kwiat to… (stokrotka)
- Piegowata dama. Po łące chodzi od rana. Wygrzewa się w promykach słonka. To maleńka… (biedronka)
- Czy to fruwające kwiaty? Jest ich tyle! Nie, to… (motyle)
- Lata, lata koło nosa. Uwaga! To groźna… (osa)
- Lata, lata obok czoła. To miodna… (pszczoła)

11. Czy to prawda, czy to fałsz?
Gdy odgadniesz, sygnał dasz.
Konik polny w wodzie gra.
Żaba dwie głowy ma.
Biedroneczki są w kropeczki.
Motyle mają ciepłe czapeczki.
Stokrotka jest czerwona.
Ważka jest większa niż wrona…

Pozdrawiamy serdecznie Bernadetta Jagiełło i Grażyna Lichota
I pamiętajcie: uważajcie na siebie


...........................................................................................


07.05.2020 r.

Serdecznie witam rodziców i dzieci. Proponuję zabawy ruchowe z wykorzystaniem gazety, najlepiej czarno-białej.

„Dmuchanie w gazetę”
Dziecko oburącz trzyma gazetę i dmucha w nią tak aby kartka się poruszała (wciąga powietrze nosem i wypuszcza ustami).

„Czapeczka”
Dziecko maszeruje z gazetą na głowie tak aby nie upadła.

„Wokół gazety”
Dziecko kładzie gazetę na podłogę. Marsz lub bieg dookoła gazety. Na sygnał (np. klaśnięcie) zatrzymanie i przysiad na gazecie.

„Skoki przez gazetę”
Gazeta na podłodze. Dziecko przeskakuje przez gazetę: na obu nóżkach, na lewej nodze, na prawej nodze.

„Jazda na gazecie”
Dziecko siada na gazetę i odpycha się nóżkami i rączkami.

„Rzuty i chwyty kulką”
Dziecko zgniata gazetę w kulkę. Podrzuca kulkę w górę i łapie obiema rączkami, lewą rączką, prawa rączką. Rzuca kulkę z jednej rączki do drugiej.

„Bieg za kulką”
Kulka leży na podłodze. Dziecko popycha stopą kulkę i biegnie za nią.

„Tor przeszkód z kulek”
Dziecko z pomocą rodziców wykonuje kilka kulek z gazety. Układa je w rzędzie w niewielkiej odległości. Dziecko biegnie, skacze, idzie na czworakach

„ Rzuty kulkami do celu”
Dziecko celuje kulką do pojemnika z odległości. Przelicza kulki trafione.

Na koniec zabawa z gazetą przy muzyce: https://www.youtube.com/watch?v=-v3t0Ks0dQk


Życzę miłej zabawy. Grażyna Lichota
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...

04.05.2020 r.

Serdecznie witamy rodziców i dzieci. Rozpoczynamy nowy tydzień. Zadania w tym tygodniu związane będą z tematem dotyczącym naszej ojczyzny. Prosimy rodziców o zapoznanie dzieci z proponowanymi treściami i zadaniami.

Temat: Moja ojczyzna

1.Polska –moja ojczyzna
Film edukacyjny o Polsce: https://www.youtube.com/watch?v=Xv7DNwMDoAM
Wycieczka po Polsce: https://www.youtube.com/watch?v=JPB6tA0U214

2. Warszawa – stolica Polski
-charakterystyczne miejsca Warszawy- karta pracy str. 30,31
Stadion Narodowy w Warszawie, pomnik Syreny, Pałac Kultury i Nauki w Warszawie, Łazienki Królewskie w Warszawie, Zamek Królewski w Warszawie
Zabytki Warszawy: https://www.youtube.com/watch?v=Klz_m44SJek

3.Legenda o Warsie i Sawie
- tekst –książka w kwiaty str. 72-73

4.Unia Europejska
- mapa Europy , sąsiedzi Polski- karta pracy str. 34 (książka niebieska cz.)
- flagi wybranych państw Unii Europejskiej : karta pracy str. 35 ( książka niebieska cz. 4)
Film edukacyjny o Unii Europejskiej: https://www.youtube.com/watch?v=jXIgRJXt1Q4

Nauka rymowanki:

W Europie mieszkam,
tak jak ty kolego.
Że jestem Polakiem-
dumny jestem z tego.

5.Przygotowanie do pisania:
- rysowanie szlaczków i rysowanie po śladach: karty pracy str. 29,30, 33( książka niebieska cz.4)

6. Piosenka
Syrenka : https://www.youtube.com/watch?v=c-id729zpjs

6. Matematyka:
- mierzenie pojemności płynów – karta pracy str.32 (książka niebieska cz.4)
Dzieci oglądają sok w różnych szklankach i dochodzą do wniosku, że o ilości soku nie mówi jego poziom w szklankach, tylko ilość miarek jaką ten płyn rozlewano. Miarką może być np. mały kieliszek lub zakrętka. Warto zrobić doświadczenie, żeby dzieci to zrozumiały.

5.Ćwiczenia w czytaniu
- układanie wyrazów z literek: Polska, Europa, Syrenka, Wisła, Odra,
- wycinanie obrazków i zadań. Układanie zdań pod obrazkami. Przyklejenie na kartce. – wyprawka karta N

Pozdrawiamy Grażyna Lichota, Bernadetta Jagiełło



……………………………………………………………………………………………………………………………………………………...……………………………………………………...……………..

27.04.2020 r.

Witamy serdecznie rodziców i dzieci. Niestety z powodu przedłużającego się pobytu w domach bardzo prosimy rodziców o dalszą pomoc w edukacji dzieci. Na ten tydzień proponujemy temat związany nadchodzącymi świętami: 1 maja – Międzynarodowe Święto Pracy, 2 maja- Dzień Flagi, 3 maja- święto narodowe ustanowione na pamiątkę uchwalenia Konstytucji 3 maja 1791 r.
Temat tygodnia: Moja miejscowość. Moja ojczyzna

1.Moja miejscowość – Karta pracy str. 20,22,23 (książka niebieska cz.4)
- rysowanie ważnego miejsca ze swojej miejscowości
- kolorowanie ramki zdjęcia przypominającego miejscowość
- rozróżnianie pojęcia : miasto, wioska

2. „Moja mała ojczyzna widziana oczami dziecka” - wykonanie zdjęcia miejsca w swojej miejscowości, które według dziecka jest najciekawsze lub najważniejsze (np. zabytek, instytucja, przyroda…) i wysłanie na nasz grupowy Messenger. Wszystkie zdjęcia następnie umieścimy na Facebooku i na stronie internetowej przedszkola.

3. Herby miast - karta pracy str. 24 ( książka niebieska cz.4)
- nazywanie herbów różnych miast
- narysowanie herbu Gminy Domaniów w ramce w książce

4. Krajobrazy Polski – karta pracy str. 25,26 ( książka niebieska cz. 4)
-rysowanie po liniach do różnych miejsc krajobrazu Polski
- naklejanie podobnych krajobrazów Polski

5. Polska moja ojczyzna- karta pracy str. 28 ( książka niebieska cz. 4)
- naklejenie napisów w odpowiednie miejsca na mapie Polski
- kolorowanie godła Polski
- kolorowanie flagi Polski

Film edukacyjny o symbolach narodowych:
https://www.youtube.com/watch?v=FJ83BRqFPBA

6. Przygotowanie do pisania – Karta pracy str.21, 27
- rysowanie szlaczków i rysowanie po śladach

7. Nauka na pamięć wiersza „Kim jesteś”
Czy wiesz kim jesteś? - to oczywiste!
Co ci jest bliskie?- znaki ojczyste.
Ojczyste barwy- biało-czerwone.
Ojczyste godło-orzeł w koronie.
Ojczyste w hymnie- mazurka dźwięki,
No i stolica- miasto syrenki.
I jeszcze Wisła co sobie płynie:
Raz na wyżynie , raz na równinie,
I mija miasta prześliczne takie…..
Już wiesz kim jesteś?- jestem Polakiem.

8. Wprowadzenie litery „h,H”
-zerówka - str.70,71,72,73 (książka zielona cz. II)
- dzieci młodsze- str.72 (książka różowa)

Film o literce:
https://www.youtube.com/watch?v=ZYseoOcd6m8

Piosenka: https://www.youtube.com/watch?v=JiS1ftTRqUE

9. Ćwiczenia w czytaniu:
Zerówka:
- czytanie tekstu : karta pracy str. 68 (książka zielona cz.II)
(znaki interpunkcyjne: dwukropek, znak zapytania, kropka, przecinek)
-czytanie tekstu: książeczka w kwiaty str. 70-71

10. Matematyka
Zerówka:
- dodawanie- karta pracy str.69 (książka zielona cz. II)
Dzieci młodsze:
- kolorowanie figur geometrycznych- karta pracy str.75 (książka różowa)
(nazywanie figur)

11. Prace plastyczne do wyboru:
wykonanie papierowej flagi Polski na patyczku
https://www.youtube.com/watch?v=PEZT9Ls2T0E

wykonanie godła
https://www.youtube.com/watch?v=jjMBuPt6aVY
https://www.youtube.com/watch?v=_LUXtKfpeYY

wykonanie kotyliona biało-czerwonego
https://www.youtube.com/watch?v=-5Rp51gqJDAkotylion

Pozdrawiamy Grażyna Lichota, Bernadetta Jagiełło


…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….









20.04.2020
Drodzy rodzice przesyłam link
https://sway.office.com/ugNyEfyZgSqLpUkv?ref=Facebook&loc=play

"Przewodnik rodzica przedszkolaka po zasobach w sieci"

Są to ciekawe propozycje zabaw i zajęć z dziećmi, takie jak:
- bajki terapeutyczne,
- ćwiczenia na koncentrację uwagi,
- strona edukacyjna,
- propozycje zabaw ruchowych,
- wspólne gotowanie,
- zabawy plastyczne,
- zabawy sensoryczne.



20.04.2020 r.

Serdecznie witamy rodziców i dzieci. Rozpoczynamy nowy tydzień. Od dzisiaj możemy przebywać w parkach i lasach. Może warto wybrać się na wycieczkę do lasu....

Na ten tydzień proponujemy temat: Dbamy o przyrodę.

1.Zapoznanie z wierszem Agaty Widzowskiej „Strażnicy przyrody”- Karta pracy str. 12,13 (książka niebieska cz.4)
Dzieci mogą wykonać zwierzątka występujące w wierszu i przedstawić inscenizację wiersza.

2.Jak dbać o przyrodę ? Jakie są rośliny chronione? -karta pracy str. 14-15 (Książka niebieska cz.4)
Film edukacyjny https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs

3.Segregowanie śmieci. – karta pracy str. 18 (książka niebieska cz.4)

Pojemnik niebieski – papiery
Pojemnik zielony- szkło
Pojemnik żółty- metal i tworzywa sztuczne
Pojemni brązowy- (BIO) odpady ulegające biodegradacji

Praca plastyczna- papierowe pojemniki na śmieci –wyprawka karta 21
- pokoloruj odpowiednio każdy pojemnik w zależności od rodzaju śmieci
- wytnij z karty elementy pojemników
- złóż i sklej zgodnie z instrukcją

Zapoznanie ze słowem recykling - Recykling obejmuje odzyskiwanie surowców z produktów odpadowych (szkło, papier, metal) i wykorzystywanie ich do produkcji nowych, poszukiwanych towarów.

4.Matematyka- Karta pracy str.16 ( Książka niebieska cz.4)

Dodawanie i odejmowanie https://www.youtube.com/watch?v=xu8zcsTCimg

5.Przygotowanie do pisania- rysowanie szlaczków oraz innych elementów po śladach
– karta pracy str. 17 (książka niebieska cz.4)

6.Wprowadzenie litery „ż” na podstawie wyrazu podstawowego „żubr”

Dzieci młodsze – kata pracy str. 68 (książka różowa)
Zerówka- karta pracy str. 64 – 6 (książka zielona cz.2
Literka ż - https://www.youtube.com/watch?v=eLANVg7IKBo
Rysowanie żaby-pisanie wyrazu żaba https://www.youtube.com/watch?v=y2LtguWdjhE

7.Piosenka - https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

W razie pytań prosimy o kontakt z nami.

Z pozdrowieniami Grażyna Lichota i Bernadetta Jagiełło




………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...
14.04.2020 r.

Serdecznie Witam po świętach. Mam nadzieję, że mile je spędziliście. Musimy jeszcze zostać w domach. Ale niedługo się to zmieni. Czas zabierać się do pracy.

Temat na ten tydzień: „Wiosna na wsi”

I. Poznajemy zwierzęta domowe: (zerówka i dzieci młodsze)
1.Nazywanie zwierząt z wiejskiego podwórka- karta pracy str.4, 5 (książka niebieska cz.4)
2.Odgłosy zwierząt. Zwierzęta i ptaki. Karta pracy str. 6 (książka niebieska cz4)
3.Dorosłe zwierzęta i ich dzieci . Kata pracy str.8 (książka niebieska cz.4)
4.Ślady zwierząt. Karta pracy str. 9 (książka niebieska cz.4)
Zwierzęta na wsi . Odgłosy zwierząt https://www.youtube.com/watch?v=YHB3x2k3x30
Domki zwierząt https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA
Zwierzęta i ich mamy https://www.youtube.com/watch?v=E5bWIQo182c

II. Przygotowanie do pisania
Zerówka i dzieci młodsze:
- rysowanie po śladzie a potem samodzielnie karta pracy str. 3 (książka niebieska cz.4)
Dzieci młodsze:
- rysowanie cebuli po śladzie bez odrywania ręki- karta pracy str.66 (książka różowa)
- rysowanie drogi kury do kurcząt – karta pracy str.69 ( książka różowa)
- rysowanie po śladzie koguta i kolorowanie –karta pracy str. 70 (książka różowa

II. Matematyka- zerówka i dzieci młodsze
1.Długi, krótki- mierzenie długości. Karta pracy str. 7 (książka niebieska cz.4)
Żeby sprawdzić, która wstążka jest dłuższa można wykorzystać tasiemkę lub sznurek. Przyłożyć sznurek do tasiemki Oli i Tasiemki Olka. Porównać. Okaże się że są jednakowe.
Zadanie dla dzieci:
- mierzenie np. szerokości dywanu stopa za stopą,
- mierzenie długości dywanu, pokoju krokami,
- mierzenie długości różnych przedmiotów miarką (linijką, taśmą krawiecką)

Zadania dla dzieci z zerówki:
1.Dodawanie i odejmowanie –Karta pracy str. 56 (książka zielona )
2.Rozwiązywanie zadań tekstowych – karta pracy str. 57(książka zielona)
3.Porównywanie liczebności figur. Wstawianie znaków między liczbami - Karta pracy str. 62 (książka zielona)
4.Dodawanie i odejmowanie – karta pracy str. 63 (książka zielona)
Pierwszy kwiatek: 4+6=10, 10-5=5, 5-3=2, 2+2=4
Drugi kwiatek: 9-5=4, 4-4= 0 0+5= 5, 5+5=10, 10-1=9

III. Wprowadzenie litery „f, F” na podstawie wyrazu ”farby”
1.Dzieci młodsze – karta pracy str. 67 (książka różowa)
2.Zerówka – karta pracy str. 58, 59, 60,61(książka zielona)

Filmy o literce „f”
https://www.youtube.com/watch?v=F8W3oi1I20E

https://www.youtube.com/watch?v=-xmhpUCU5NE

IV. Czytanie i układanie wyrazów(zerówka i dzieci młodsze)
1.Wyszukanie obrazków przedstawiających zwierzęta domowe( kogut, krowa, baran, kot, koza, kura, indyk) i podpisów. Naklejenie na kartkę.(wyprawka)
2.Ułożenie z rozsypanki literowej nazw zwierząt domowych (wyprawka)


Pozdrawiamy: Grażyna Lichota, Bernadetta Jagiełło

Dodatkowo proponujemy:

Wiersz J. Brzechwy "Kwoka"

Kwoka

Proszę pana, pewna kwoka
Traktowała świat z wysoka
I mówiła z przekonaniem:
"Grunt to dobre wychowanie!"
Zaprosiła raz więc gości,
By nauczyć ich grzeczności.
Pierwszy osioł wszedł, lecz przy tym
W progu garnek stłukł kopytem.
Kwoka wielki krzyk podniosła:
"Widział kto takiego osła?!"
Przyszła krowa. Tuż za progiem
Zbiła szybę lewym rogiem.
Kwoka gniewna i surowa
Zawołała: "A to krowa!"
Przyszła świnia prosto z błota.
Kwoka złości się i miota:
"Co też pani tu wyczynia?
Tak nabłocić! A to świnia!"
Przyszedł baran. Chciał na grzędzie
Siąść cichutko w drugim rzędzie,
Grzęda pękła. Kwoka wściekła
Coś o łbie baranim rzekła
I dodała: "Próżne słowa,
Takich nikt już nie wychowa,
Trudno... Wszyscy się wynoście!"
No i poszli sobie goście.
Czy ta kwoka, proszę pana,
Była dobrze wychowana?

wiersz "Kwoka" https://www.youtube.com/watch?v=44dL91Z-v-I

Piosenka: https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY

ćwiczenia w czytaniu:

głoskowanie : https://www.youtube.com/watch?v=Zesv114dtmM

czytanie sylabami:

https://www.youtube.com/watch?v=6Zqa2hDFVIc

https://www.youtube.com/watch?v=-Wrt9ymtcoE



………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Temat zajęć na cały tydzień : WIELKANOC
Bardzo prosimy rodziców o pomoc. Doceniamy Waszą cierpliwość i zaangażowanie w edukację dzieci. Życzymy dużo siły i wytrwałości w tym trudnym dla nas czasie.
Zadania do wykonania przez dzieci.
1.Ćwiczenia grafomotoryczne przygotowujące do pisania
- karta pracy str. 73, 77,78,79,80 ( książka niebieska)
2. Historyjka obrazkowa – kolejność zdarzeń- karta pracy str. 75 (książka niebieska)
- obrazek – kolejność zdarzeń -karta pracy str.76 ( książka niebieska)
3. Ćwiczenia w czytaniu
- karta pracy str.72 ( książka niebieska)
- dobieranie napisów do pociętych obrazków: palma, pisanka, baba, mazurek, krokus, sasanka,motyl (przyklejenie na kartkę)
- link do filmu o nauce czytania https://www.youtube.com/watch?v=ht75xp52FQU
4. Nauka litery „J, j” na podstawie wyrazu – jajka
- dzieci młodsze- karta pracy str. 64 ( książka różowa)
- „zerówka” – karta pracy str.52, 53, 54,55 (książka zielona)
Film o literce „J” https://www.youtube.com/watch?v=k-3bItxUSPY
5. Matematyka
- dodawanie i odejmowanie – karta pracy str. 74 (książka niebieska)
Ułożenie zadań za pomocą liczmanów oraz działań (5+5=10, 8+2=10 8-2= 6)
- liczenie, kolorowanie jajek według wzoru – dzieci młodsze- karta pracy- str. 65 (książka różowa)
6. Plastyka
- kolorowanka wodna – jajo i kura z kurczętami – wyprawka
- kolorowanie kredkami – Koszyczek wielkanocny – wyprawka, karta K
- wykonanie koszyczka wielkanocnego – wyprawka, karta 3
7. Piosenki o Świętach Wielkanocnych

https://www.youtube.com/watch?v=9pCJGz1jOzk&list=TLPQMDIwNDIwMjAkXBIplG0ySw&index=11
https://www.youtube.com/watch?v=HhkpcqoWoA87

Pozdrawiamy Grażyna Lichota i Bernadetta Jagiełło

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..



Treści dla dzieci z gr.III "Misie"
01.04.2020

Propozycje ćwiczeń przygotowujących do czytania (analiza i synteza słuchowa)

Jest to propozycja zabaw słownych, w które można bawić się w każdym miejscu. W zabawach nie są potrzebne żadne rekwizyty. Można również wymyślać inne słowa według własnego pomysłu. Są to tylko przykłady. Dzieci lubią takie słowne zabawy. Proszę spróbować ze swoim dzieckiem. Dzieci 6-letnie dobrze radzą sobie z tymi ćwiczeniami. Młodsze dzieci mogą mieć problemy z niektórymi zadaniami.
Miłej zabawy. Pozdrawiamy


1.Policz i odpowiedz, z ilu słów składa się zdanie:

To Olek i Ada.
Olek ma krokusy.
Krokusy podlewamy i stawiamy na parapecie.

2.Posłuchaj i odpowiedz, jakie to słowo:

i-gła, po-mi-dor, te-le-fon, ko-ra-le, te-le-wi-zor,
cu-kier-ni-ca, sa-la-ter-ka, hi-po-po-tam, pan-to-fe-lek,
pa-łac, gło-wa, koł-dra

3.Podziel słowo na sylaby:

kotek, woda, zabawa, tulipan, koralik, wersalka, kaloryfer,
samoloty, pelargonia, ciężarówka, kolorowanka, skowronki, zawilce, krokusy, bociany

4.Posłuchaj i powiedz, jaką głoskę słyszysz na początku słowa:

ule, ekran, but, radio, ser, ptaki, wrona, mleko, artysta, kangur, łodyga,

5.Posłuchaj i powiedz, jaką głoskę słyszysz na końcu słowa:

osa, rak, noc, pirat, lato, seler, wieża, ołówek, gawron, wróbel, remiz

6.Posłuchaj i powiedz, jaką głoskę słyszysz w środku słowa:

kot, sen, mur, pas, Ela, Ida, gra, ucho, bak, kra, Ewa, osy

7.Posłuchaj słów podzielonych na głoski. Powiedz, jakie to słowo:

m-a-k, s-e-r, O-l-e-k, b-u-t-y, w-a-g-a, k-r-e-d-a, w-i-a-t-r,
k-r-o-k-u-s, g-a-w-r-o-n, a-b-e-c-a-d-ł-o, s-k-o-w-r-o-n-e-k

8.Podziel na głoski słowa:

oko, las, dom, rosa, buda, waza, motyl, zeszyt, wózek, torba,
lampa, lalka, zabawa, cebula, klocek, gawron, skakanka, łodyga
wilga, remiz, bocian, cegła, igła, Łucja

9.Powiedz kilka słów, które zaczynają się np. na: t, r, l, w, m, ł.
np. r - rok, radio, rolnik, Roman, rower, rak

10. Powiedz kilka słów, które kończą się np. na: o, a, k, r, s.
s - las, nos, los, pies, autobus, kaktus

11.Powiedz kilka słów, które mają w środku głoskę np. o, a, l.
np. l – balon, walc, polka, Ola, kolce
12.Zabawa „Pociąg z głoskami” (może w niej brać udział kilka osób).
Prowadzący wymyśla pierwsze słowo, następna osoba kolejne, ale zaczynające się taką samą głoską, na którą kończyło się poprzednie, itd. W ten sposób tworzymy pociąg słów (np. kot – telefon – noga – arbuz – zegar…).


……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..




30.03.2020 r.
Rozpoczynamy nowy tydzień. Zadania do wykonania w kartach pracy. Prosimy rodziców o pomoc dzieciom w wykonywaniu zadań.

1.Poznanie ptaków i ich gniazd- karta pracy str. 62,63,66,67, 69

Linki do filmów edukacyjnych na temat ptaków : remiz, wilga, bocian
https://www.youtube.com/results?search_query=pi%C4%99kno+przyrody+remiz
https://www.youtube.com/watch?v=nZ8DJa4Oc8w
https://www.youtube.com/watch?v=P8jhxolhE60

2.Historyjka obrazkowa –karta pracy nr 63
- opisywanie każdego obrazka w odpowiedniej kolejności
- ułożenie jednego zdania do każdego obrazka np. Wilgi budują gniazdo. Wilga składa jajka. wilga karmi młode. Młode wilgi odlatują z gniazd.
- ułożenie dalszej części historyjki
3. Poznajemy części ciała ptaków na podstawie czajki – karta pracy str. 64
4. Ptaki powracające do Polski – karta pracy str.65 (słowik, jaskółka, bocian)
5.Ćwiczenia w czytaniu -czytanie nazw ptaków- str. 68
6.Liczenie. Ćwiczenia spostrzegawczości- karta pracy str. 70
7.Rysowanie szlaczków po śladzie i samodzielnie str. 71
8.Litera „Ł, ł” na podstawie wyrazu – „łodyga” karta pracy str. 62 (5 latki) str. 46,47,48,49 (6 latki)

Film edukacyjny na temat litery „Ł”
https://www.youtube.com/watch?v=dbcNF4SQETg

Pozdrawiamy serdecznie Grażyna Lichota i Bernadetta Jagiełło

31.03.2020

Zajęcie dodatkowe dla dzieci: historyjka obrazkowa - wyprawka, karta D (o ptaszkach)

1. Wytnij obrazki
2. Ułóż je według kolejności zdarzeń
3. Opowiedz co dzieje się na każdym obrazku
4. Przyklej obrazki na kartkę w kolejności
5. Opowiedz cała historyjkę i nadaj jej tytuł

Pozdrawiamy .



…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..





W związku z zawieszeniem zajęć z powodu koronawirusa zachęcamy dzieci do pracy w domu.
W tym tygodniu proponujemy Temat : „Marcowa pogoda”
Dzieci:
1) zapoznają się ze zjawiskami atmosferycznymi, takimi jak: wiatr, deszcz, grad, śnieg, burza- karta pracy str. 44 i 46
2) samodzielnie uzupełnią kalendarz pogody od dnia 16 marca 2020 r. do 22.03.2020 r.- karta pracy str.49
3) utrwalą nazwy dni tygodnia
4) poznają różnice między kulą a kołem- karta pracy str.50
5) z pomocą rodziców wykonają doświadczenie „co pływa, co tonie” i wykonają zadanie w karcie pracy str.51
6) narysują szlaczki po śladach a potem samodzielnie – karta pracy str. 47
7) uzupełnią obrazek naklejkami – karta pracy str.45
8) dzieci z grupy „O” ułożą z literek wyrazy: grad, wiatr, parasol, kropla

Pozdrawiamy Grażyna Lichota, Bernadetta Jagiełło

18.03.2020 r.

JUŻ NIEDŁUGO WIOSNA

Prosimy o wykonanie następujących zadań:
1. Utrwalenie wiersza J. Brzechwy "Przyjście wiosny"

Naplotkowała sosna,
że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro:
„Przyjedzie pewnie furą”.
Jeż się najeżył srodze:
„Raczej na hulajnodze”.
Wąż syknął: „Ja nie wierzę.
Przyjedzie na rowerze”.

Kos gwizdnął: „Wiem coś o tym.
Przyleci samolotem”.
„Skąd znowu - rzekła sroka -
Ja jej nie spuszczam z oka
I w zeszłym roku, w maju,
Widziałam ją w tramwaju”.
„Nieprawda! Wiosna zwykle
Przyjeżdża motocyklem!”
„A ja wam to dowiodę,
Że właśnie samochodem”.

„Nieprawda, bo w karecie!”
„W karecie? Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko,
Przypłynie własną łódką”.
A wiosna przyszło pieszo -
Już kwiaty z nią się śpieszą,
Już trawy przed nią rosną
I szumią: „Witaj wiosno!”.

2. Wykonanie pracy plastycznej w dowolnej technice "Pani Wiosna"

Zdjęcia pracy należy przesłać na nasz grupowy Messenger
Wszystkie zdjęcia prac zostaną umieszczone na Facebooku przedszkola.

Serdecznie pozdrawiamy Grażyna Lichota, Bernadetta Jagiełło

Życzymy miłej pracy

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
23.03.2020
Witamy bardzo serdecznie. Prosimy rodziców o pomoc dzieciom w wykonaniu proponowanych zadań. W przypadku pytań prosimy o kontakt z nami.
W tym tygodniu zajmiemy się tematem: Wiosenne przebudzenie
Wiadomości i umiejętności :
1.Oznaki wiosny – karta pracy str.52,53
Nazywanie oznak wiosny przedstawionych na obrazkach (lecące bociany, motyle-cytrynki, kwiaty- przebiśniegi, kwiaty- krokusy, zając z młodym zajączkiem, kra na wodzie, ptak – skowronek, deszcz wiosenny, ptak – czajka, kwitnąca wierzba, kwitnąca leszczyna)
2.Kwiaty wiosenne – karta pracy str. 54,57,58,59
(przebiśnieg, krokus, sasanka, tulipan, podbiał, zawilec)
3. Cykl rozwojowy żaby – karta pracy str. 56
-Żaba składa skrzek, czyli jaja otoczone galaretowatą osłonką. -Z jaj wylęgają się kijanki (długość ok.14 mm) czyli larwy, które wyglądem przypominają małe rybki. -Kijanki szybko się rozwijają. Zaczynają pojawiać się kończyny oraz wydłuża się ogon. -Kijanka rośnie pojawiają się kończyny dolne oraz znikają cechy upodobniające je do ryb. -W końcu znika nawet ogon i powstaje żaba.
4. Rysowanie szlaczków – karta pracy str. 61
Uwaga! szlaczki rysujemy zgodnie z kierunkami strzałek, bez odrywania ołówka od kartki. Ołówek idzie z góry do dołu, robi pętlę, idzie do góry i wraca tą samą drogą bez odrywania ołówka. Ruch powinien być płynny. Dziecko trzyma dłoń na kartce i lekko ją przesuwa podczas rysowania. Zwracamy uwagę na prawidłowe trzymanie ołówka. Można najpierw poćwiczyć rysowanie na czystej kartce bez linii a potem w karcie pracy.
Rysowanie obrazków po śladzie – karta pracy str. 60
5. Dodawanie i odejmowanie – karta pracy str.55
Uwaga! Zadania można przedstawić również za pomocą działań: 9-4 = 5 (tulipany) 8+ 2 = 10 (wróble) 5-5 = 0 (pszczoły)
6. Przygotowanie do nauki czytania – litera C,c
- szukanie słów na głoskę „c”
-zaznaczanie litery „c” w tekście np. w gazecie
- pisanie litery „c”
- układanie wyrazów zaczynających się na „c”

Zachęcamy również do obejrzenia filmu edukacyjnego „Wiosna – pierwsze oznaki w przyrodzie” „ Poznajemy literki ze smokiem Edziem” oraz słuchania piosenki „Znów przyszła wiosna”

Linki:

https://www.youtube.com/watch?v=iN6YfhyeZhs
https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY
https://www.youtube.com/watch?v=BVGS0RAsQLE
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..


Przedszkolowo.pl logo