Grupa II (5-6 latki) SMERFY

Nauczycielki:
Patrycja Wiśniewska
mgr Agata Rosa
mgr Dorota Król


Godziny pracy z dziećmi:
Patrycja Wiśniewska: Poniedziałek: godz. 8.00-10.30, wtorek: 8.00-15.00,
środa: 8.00-10.30, czwartek: 8.00-15.00, piątek: 8.00-15.00
mgr Agata Rosa: poniedziałek: 10.30-15.00, środa: 10.30-15.00
Religia:
mgr Dorota Król: wtorek: 11.00-11.30, piątek: 13.15-13.45
.........................................................................................


Kwiecień: 06.30.04.2021r.

Krąg tematyczny: Chciałbym być sportowcem.
1. Gimnastyka to zabawa
2. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym
3. Ćwiczenia sportowo-słuchowe
4. Jak lubię czynnie odpoczywać
5. Na stadionie

Krąg tematyczny: Cuda i dziwy
1. Na planecie Chustolandia
2. W przestrzeni kosmicznej
3. Przybysze z kosmosu
4. Kiedy jest dzień, a kiedy noc?.
5. Gwiazdy na niebie

Krąg tematyczny: Mali strażnicy przyrody
1. Dbamy o las
2. Chcemy, aby wokół było pięknie
3. Kolorowy świat
4. Nasze rady na odpady
5. Chronimy przyrodę

Krąg tematyczny: Jestem Polakiem i Europejczykiem
1. Moje osiedle
2. Poznajemy swój region
3. Jestem Polakiem (Polką)
4. Warszawski dzień
5. Kraje europejskie


Marzec 01-31.03.2021r.

Krąg tematyczny: Muzyka jest wszędzie
1. Ciężkie dźwięki i lekkie dźwięki.
2. Śpiewamy i gramy
3. Nasi ulubieni wykonawcy
4. Na pięciolinii
5. Malujemy muzykę

Krąg tematyczny: W świecie teatru
1. Zabawy w teatr
2. Z wizytą w teatrze
3. Chcemy być aktorami
4. Afisze teatralne
5. Nasze występy

Krąg tematyczny: Wiosna, wiosna
1. Jaka pogoda jest w marcu?
2. Witamy wiosnę
3. Wiosna idzie przez świat
4. Wiosenne rachunki
5. Wiosenne porządki

Krąg tematyczny: Wkrótce Wielkanoc
1. Pisanki
2. Kura, kurczęta i pisanki
3. Pisanki wielkanocne
4. Kartka wielkanocna
5. Bajeczka wielkanocna


Luty 01-26.02.2021r.

Krąg tematyczny: Jestem samodzielny w kuchni
1. Poznajemy kuchnię
2. Pory dnia
3.Pychotka-smakotka
4. Zarozumiała łyżeczka
5. Bal karnawałowy

Krąg tematyczny: Znamy te baśnie..
1. W świecie baśni
2. Wiemy, jak powstaje książka
3. Dbamy o książki
4. Baśniowe postacie z figur geometrycznych
5. Słuchamy baśni

Krąg tematyczny: Chciałbym być matematykiem
1. Liczymy gwiazdki
2. Rok ma dwanaście miesięcy
3. Ważymy towary
4. Mierzymy
5. Upływa czas


Styczeń 04-29.01.2021r.
Krąg tematyczny: Zabawy na śniegu
1. Taniec bałwanków i płatków śniegu
2. Bezpiecznie bawimy się na śniegu.
3. Zimowe skojarzenia
4. Zimowe rachunki
5. Ubieramy się ciepło

Krąg tematyczny: Odwiedzili nas babcia i dziadziuś
1. Jaka jest babcia? Jaki jest dziadek?
2. Robimy prezenty
3. Drzewo genealogiczne
4. Śpiewamy babci
5. Dla babci i dla dziadka


Grudzień od 14.12.2020 r. do 18.12.2020 r.

Krąg tematyczny: Zwierzęta są głodne
1.Choinka dla ptaków
2.Ptaki
3.Głodny ptaszek
4.Mój tydzień
5.Mówimy wyraźnie: ćwir, ćwir…kra, kra

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- zapoznanie z literą „s”: małą, wielką, drukowaną i pisaną
-zapoznanie z nazwami ptaków występujących w Polsce
- zapoznanie z ciekawostkami dotyczącymi ptaków
- rozróżnianie ptaków odlatujących do ciepłych krajów, pozostających w Polsce, przylatujących na zimę do Polski
- kolorowanie rysunków ptaków
- rysowanie po śladzie, rysowanie szlaczków po śladzie i samodzielnie
- zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 7. Rozwijanie umiejętności liczenia. Dodawanie i odejmowanie.
- zapoznanie czym dokarmiamy ptaki
- dokonywanie analizy i syntezy słuchowej
- słuchanie piosenki „Ptasi bar”
- wystukiwanie rytmu na instrumentach perkusyjnych
- pieczenie pierniczków
- zapoznanie z opowiadaniem Hanny Zdzitowieckiej „Przy leśnych paśnikach”
-nazywanie zwierząt szukających pożywienia zimą
-wyjaśnienie pojęć: przyszłość, przeszłość
- utrwalenie nazw dni tygodnia
- ćwiczenia artykulacyjne- gimnastyka buzi i języka
- nauka wiersza Agnieszki Galicy- „Tydzień ma siedem dni”
- wykonanie ptaszka na choinkę,
- wykonanie kartki świątecznej dla rodziców
- rozwijanie sprawności ruchowej: ćwiczenia gimnastyczne, ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe

17.12.2020 r. pieczenie i ozdabianie pierników

22.12.2020 r. spotkanie opłatkowe i Jasełka
Grażyna Lichota




Grudzień –od 07.12.2020 r. – 11.12.2020 r.

Krąg tematyczny: Święta, święta

1.Nasza choinka
2.W oczekiwaniu na święta
3.Stół wigilijny
4.Bombki i liczby
5.Świąteczne życzenia

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- nazywanie drzew iglastych: sosna, świerk, jodła, jałowiec
- przybliżanie tradycji i zwyczajów związanych ze świętami Bożego Narodzenia
- poznanie zwyczajów związanych ze świętami w innych krajach europejskich
-zapoznanie z literą „r”: małą, wielką, drukowaną i pisaną
- zapoznanie z opowiadaniem Christiana Andersena pt. „Choinka”
- nauka wiersza na pamięć wiersza
- utrwalenie znajomości swojego adresu
- nauka składania życzeń świątecznych
- wymyślenie melodii do rymowanki
- słuchanie piosenki „Grająca choinka”
- nauka piosenek na Uroczystość Wigilijną
- wykonanie pracy plastycznej: Świąteczna choinka, Łańcuch na choinkę, wykonanie szopki, ozdoba na choinkę
- nauka kroków walca
- rysowanie szlaczków po śladzie i samodzielnie
-zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby „0”
- określenia położenia przedmiotów: na, przed, po prawej stronie, po lewej stronie, nad, obok pod
- utrwalenie nazw figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt
- mierzenie długości łańcuchów poprzez porównywanie ich długości, stosowanie określeń: dłuższy, krótszy, taki sam
- rozwijanie sprawności ruchowej: ćwiczenia gimnastyczne, ćwiczenia poranne, zabawy w sali i na powietrzu

22.12.2020 r. - Wigilia dla dzieci

Grażyna Lichota



Listopad-grudzień (30.11.2020 r. - 04.12.2020 r.)

Krąg tematyczny: Nadchodzi zima
1)Pory roku
2)Pada śnieg
3)Świat w zimowej szacie
4)Wypowiadamy się na temat zimy
5)Zima jest piękna

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- dostrzeganie cykliczności pór roku
- utrwalenie nazw pór roku, określanie ich charakterystycznych cech
- rozwiązywanie zagadek o zimie
- nazywanie zjawisk atmosferycznych towarzyszących zimie: grad, szron, zamieć, śnieg
- odczytywanie temperatury na termometrze zaokiennym
- nazywanie elementów garderoby zimowej i letniej
- zapoznanie z literą „y”: małą , wielką, drukowana i pisaną
- analiza słuchowa: wyodrębnianie głosek w słowach
- układanie wyrazów z poznanych liter: mama –mamy, dom – domy, kot-koty, lala- lale
- nauka na pamięć wiersza „Pada śnieżek” , „ Święty Mikołaj"
- omawianie historyjki obrazkowej „ W lesie biało”
- tworzenie dłuższych wypowiedzi na temat zimy
- ćwiczenia oddechowe: dmuchanie na kulki z waty
- słuchanie bajki „Pani Zima”
- ćwiczenia artykulacji głosek” sz, cz, ż
- zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 6. Dodawanie w zakresie 6. Zapoznanie ze znakiem +
- określanie położenia przedmiotu: na pod, obok, po prawej po lewej stronie, między, nad
- rysowanie bałwanka i Mikołaja
- wykonanie pracy plastycznej: papierowy bałwanek i Mikołaj
- wykonanie pracy plastycznej- malowanie farbami „Zima”
- zabawa do piosenki: „List do zimy”, „Zimowe bałwanki”, „Bałwankowa rodzina” , Zima, zima”
- słuchanie utworu Antonia Vivaldiego „Cztery pory roku – zima”
- przygotowanie do odwiedzin Mikołaja: wykonanie dekoracji, nauka piosenek o Mikołaju
- rozwijanie sprawności ruchowej: ćwiczenia gimnastyczne(2 x w tygodniu), ćwiczenia poranne, zabawy w sali w ciągu dnia i na powietrzu

04.12.20202 r. – odwiedziny Mikołaja w przedszkolu

Grażyna Lichota




........................................................................................

Listopad od 23.11.2020 r. do 27.11.2020 r.
Krąg tematyczny: Tu rosły paprocie

Tematy dzienne:
1)Kiedy żyły dinozaury?
2)Dlaczego dinozaury wyginęły.
3)Sól i węgiel
4)Węglowa rodzina
5)Park jurajski

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- zapoznanie ze światem dinozaurów
- zapoznanie z przypuszczalnymi przyczynami wyginięcia dinozaurów
- poznanie etapów rozwoju tyranozaurusa rexa
- zapoznanie z niektórymi nazwami i wyglądem dinozaurów
- wyjaśnienie jak i z czego powstał węgiel
- zapoznanie z pracą górnika
- zapoznanie z produktami powstałymi w skutek chemicznej obróbki węgla
- zapoznanie z literą „l” małą, wielką, drukowaną i pisaną
- rozwijanie percepcji słuchowej
- wypowiadanie tekstu cicho, głośnio, smutno, wesoło, ze złością
- zapoznanie z wierszem „Węglowa rodzina”
- wyjaśnienie słowa Barbórka
- ćwiczenia w liczeniu. Porównywanie liczebności poprzez stosowanie znaków:=,>,<
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania wg. określonej cechy: wielkości, koloru, kształtu
- rysowanie węglem „Górnicy w kopalni”
- praca plastyczna – malowanie na podkładzie z kaszy mannej
- wykonanie dinozaura z papieru
- zapoznanie z wyglądem i brzmieniem kołatki
- zabawa badawcza- poznanie właściwości fizycznych soli kamiennej i węgla kamiennego
- przygotowanie do spotkania z Mikołajem
- rozwijanie sprawności ruchowej
25.11.2020 r. - Dzień Pluszowego Misia

Grażyna Lichota

...........................................................................................
Listopad – od 16.11.2020 r. do 20.11.2020 r.
Krąg tematyczny: Urządzenia elektryczne

Tematy tygodniowe:
1)Co to za urządzenia?
2)Dawniej i obecnie
3)Do czego jest potrzebny prąd?
4)Źródła energii
5)Złe przewodniki ciepła i dobre przewodniki ciepła

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- zwrócenie uwagi na znaczenie prądu elektrycznego w gospodarstwie domowym
- nazywanie urządzeń elektrycznych
- poznawanie różnych sposobów otrzymywania energii
- poznanie źródeł światła dawniej i dziś
- zapoznanie z literą „k”: małą, wielką, drukowaną i pisaną
- ćwiczenia utrwalające poznane litery. Układanie wyrazów z liter: mama, tata, kot dom
- dzielenie słów na sylaby i głoski
- rozwiązywanie i układanie zagadek o urządzeniach elektrycznych
- rozpoznawanie dźwięków urządzeń elektrycznych
- rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych (koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt)
- porównywanie liczebności zbiorów, określanie mniej, więcej, tyle samo
- wprowadzenie znaków : mniejszości, większości i równości
- słuchanie piosenki „Polka komputerowa”
- kształcenie poczucia rytmu, reagowanie na zmiany dynamiki i tempa utworu
- rysowanie po śladach i samodzielnie urządzeń elektrycznych
- rozwijanie sprawności ruchowej: ćwiczenia gimnastyczne, ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe

Grażyna Lichota

..........................................................................................
Krąg tematyczny: Moje domowe zwierzątko
Tematy dzienne:
1)Pies przyjaciel człowieka
2)Czworonożni przyjaciele i skrzydlaci przyjaciele
3)Koty i psy
4)Nie tylko o królikach
5)Moje prawa i obowiązki
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
- zapoznanie z rasami psów
- zapoznanie z zasadami pielęgnacji zwierząt domowych
- zapoznanie z królikiem
- zapoznanie z nazwami zwierząt z rodziny kotów
- zapoznanie z literą „d”: małą, wielką, drukowaną i pisaną
- czytanie globalne wyrazów: ptak, pies, kot, ssak, kanarek,
- układanie rymów do nazw zwierząt
- wyodrębnianie pierwsze, ostatniej głoski. Dzielenie słów na sylaby, głoskowanie
- ćwiczenia artykulacyjne
- zapoznanie z figurą geometryczną- prostokątem
- nauka piosenki „Popatrzcie na jamniczka”
- śpiewanie piosenek o Mikołaju
- zapoznanie z właściwościami magnesu
- zapoznanie z prawami i obowiązkami dziecka
- rozwijanie sprawności ruchowej: ćwiczenia gimnastyczne, zabawy ruchowe, zabawy na powietrzu

10.11.2020 r. - uroczystość- Rocznica Odzyskania Niepodległości polski
Grażyna Lichota

.....................................................................................


Listopad od 02.11.2020 r. do 06.11.2020 r.
Krąg tematyczny- Dbamy o zdrowie

Tematy dzienne:
1)Chory kolega
2)Prowadzimy zdrowy tryb życia
3)Czystość to zdrowie
4)Mam zdrowe zęby
5)Jestem zdrowy jak ryba

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- zapoznanie z pracą lekarzy; Różne specjalności lekarzy.
- uświadamianie znaczenia zdrowia każdego człowieka. Przypomnienie zasad postępowania aby unikać chorób
- zachęcanie do spożywania zdrowej żywności
- samodzielne wykonanie zdrowej kanapki
- zapoznanie z piramidą żywieniową
- zachęcanie do dbania o swoją czystość i do mycia zębów
- zapoznanie z literą „t”: małą, wielką, drukowana i pisaną
- wyróżnianie ostatniej głoski w nazwach obrazków
- określanie pór dnia: rano, południe, wieczór, noc
- zabawa przy piosence „ Czystość to zdrowie”
- zapoznanie z instrumentem perkusyjnym – tamburyno; Gra na instrumencie
- zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 5
- rozwijanie umiejętności liczenia
- przygotowanie do uroczystości Rocznica Odzyskania Niepodległości
- rysowanie szlaczków po śladach i samodzielnie
-rozwijanie sprawności ruchowej

Karty pracy: cz.2 str. 3-10
Przygotowanie do czytania i liczenia (5 latki)str.10,12
Litery i liczby(6 latki) str.9,15,16,17

05.11.2020 r. – Dzień postaci z bajek
Cele:- przypomnienie najbardziej znanych postaci z bajek
- zachęcanie do słuchania czytanych bajek i baśni
- stwarzanie okazji do swobodnej i twórczej ekspresji słownej, muzycznej i ruchowej

Grażyna Lichota





...........................................................................................
Październik – listopad (od 26.10.2020 r. do 30.10. 2020 r.)

Krąg tematyczny: Jesienne nastroje
Tematy dzienne:
1.Odgosy padającego deszczu.
2.Jesienna pogoda
3.Wedrówki kropel wody.
4.Jesienne zagadki

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- utrwalenie nazw pór roku, nazw miesięcy i dni tygodnia
- poznanie właściwości wody, zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie
- zabawy badawcze: co pływa, co tonie oraz barwienie wody
- zapoznanie ze zjawiskami pogodowymi: wiatr, burza, grad, deszcz, słońce, chmury ,mgła
- zapoznanie z literą „i” małą, wielką, drukowaną i pisaną
- analiza słuchowa : dzielenie słów na sylaby i na głoski
- czytanie tekstu wyrazowo – obrazkowego z nauczycielką
- rozwiązywanie zagadek o jesieni
- przeliczanie elementów, porównywanie liczebności, rysowanie lub układanie tyle elementów ile kropek, układanie tyle elementów ile wskazuje liczba
- zapoznanie z liczebnikami porządkowymi
- zapoznanie z trójkątem
- zapoznanie z techniką orgiami – wykonanie papierowej łódki
- wykonanie pracy plastycznej „Widok z okna na deszczowy świat”
- malowanie jesiennej przyrody techniką „Mokre w mokrym”
- tworzenie jesiennej muzyki za pomocą instrumentów perkusyjnych oraz przedmiotów: gazeta, celofan, pudełka wypełnione ryżem
- zapoznanie z piosenką „ Kapie z nieba”
- zabawa przy piosence „Jesień a deszczu”
-słuchanie fragmentu utworu Antonia Vivaldiego „Jesień” z cyklu Cztery pory roku
- rozwijanie sprawności ruchowej: ćwiczenia gimnastyczne 2x w tygodniu, ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe

26.10.2020 r. Dzień Kundelka
- uwrażliwienie dzieci na potrzeby psów
- poznawanie obowiązków jakie spoczywają na właścicielu psa
- poznanie ras psów

10.11.2020 r. Odzyskanie Niepodległości Polski- uroczysta akademia
- kształcenie postawy szacunku do historii naszego kraju, symboli narodowych, hymnu narodowego
- ukazanie doniosłego momentu odzyskania niepodległości
- kształtowanie wartości patriotycznych u dzieci

25.11.2020 r. Dzień Pluszowego Misia

- zwrócenie uwagi dzieci na rolę misia – przytulanki w życiu dziecka;
- rozpoznawanie i nazywanie misiów – bohaterów bajek (Kubuś Puchatek, Miś Uszatek);
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- integrowanie dzieci podczas wspólnych zabaw;
- wchodzenie w rolę aktora podczas krótkich występów
Karty pracy cz.1 str.72-80
Przygotowanie do czytani i liczenia – 7,26
Litery i cyfry – str.7, 44,46
Grażyna Lichota

........................................................................................

PAŹDZIERNIK
Krąg tematyczny: Nasze zmysły (od 19.10.2020.r. do 23.10.2020 r.)
Tematy dzienne:
1)Części ciała
2)Słyszę, widzę, czuję, próbuję
3)Dźwięki wokół nas
4)Po drugiej stronie lustra

Treści dydaktyczno-wychowawcze:
- rozpoznawanie i nazywanie części ciała,
- zapoznanie z literą „e”: małą, wielką, drukowaną i pisaną,
- utrwalenie poznanych liter: o,a,m,
- uświadomienie istnienia różnych zmysłów,
- wskazywanie dołu, góry kartki, jej prawej i lewej strony,
- dzielenie słów na sylaby i głoski,
- zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 4,
- dodawanie i odejmowanie na konkretach w zakresie 6
- tworzenie liczby mnogiej i zdrobnień od podanych słów,
-uświadomienie negatywnego wpływu hałasu na zdrowie człowieka,
- rozpoznawanie dźwięków instrumentów perkusyjnych,
- wystukiwanie rytmu na instrumentach perkusyjnych,
- podkreślenie znaczenia zmysłu wzroku
- rozwijanie sprawności ruchowej: ćwiczenia gimnastyczne, ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe,
- nauka na pamięć wiersza J. Brzechwy „ Okulary”
- nauka piosenki „Nasze uszy słyszą świat”

Julian Tuwim „Okulary”

Biega, krzyczy pan Hilary:
"Gdzie są moje okulary?"
Szuka w spodniach i w surducie,
W prawym bucie, w lewym bucie.
Wszystko w szafach poprzewracał,
Maca szlafrok, palto maca.
"Skandal! - krzyczy - nie do wiary!
Ktoś mi ukradł okulary!"

Pod kanapą, na kanapie,
Wszędzie szuka, parska, sapie!
Szpera w piecu i w kominie,
W mysiej dziurze i w pianinie.

Już podłogę chce odrywać,
Już policję zaczął wzywać.
Nagle zerknął do lusterka...
Nie chce wierzyć... Znowu zerka.

Znalazł! Są! Okazało się,
Że je ma na własnym nosie

https://www.youtube.com/watch?v=mInnMNk5KHA

Karty pracy: cz.1 str.64-71
Przygotowanie do czytania i liczenia str. 10
Litery i liczby str.11-12

Grażyna Lichota


........................................................................................

PAZDZIERNIK (od 12.10.2020 r. do 16.10.2020 r.)
Krąg tematyczny: O samym sobie
Tematy dzienne:
1. Jaka to emocja
2. Nasze dobre uczynki
3. Zachowanie pozytywne i negatywne
4. Proszę, przepraszam , dziękuję
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- rozwijanie umiejętności wyrażania i nazywania emocji( złość, radość, smutek, strach)
- utrwalanie pojęcia samogłoski i spółgłoski
- przeliczanie elementów, rysowanie tyle ile jest kropek oraz ile wskazuje cyfra (1,2,3,)
- rozpoznawanie i nazywanie kwadratu i koła
- zabawy muzyczno-ruchowe z wykorzystaniem instrument ów perkusyjnych
- rozwijanie słuchu fonematycznego: wyodrębnianie pierwszej, ostatniej głoski. Dzielenie słów na sylaby
- zapoznanie z literą „m”: małą, wielką, drukowaną i pisaną
- malowanie bohaterów pozytywnych i negatywnych baśni i bajek
- zachęcanie do stosowania zwrotów grzecznościowych: proszę, przepraszam, dziękuję
- dostrzeganie i kontynuowanie rytmów
- rysowanie szlaczków po śladach i samodzielnie

Karty pracy cz.1 od 56 do 63
Litery i liczby (6 latki) – str.3
Przygotowanie do pisania i liczenia (5 latki) str. 4
........................................................................................







Październik
Krąg tematyczny: JESIEŃ NA DZIAŁCE (05.10.2020 r. DO 09.10.2020 r.)
Tematy dzienne:
1. Warzywa z naszych działek i ogrodów
2. Warzywne odbijanki
3. Liczymy warzywa
4. Lepimy warzywa

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- zapoznanie z literą „a” małą, wielką, drukowaną i pisaną
- czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego
- globalne czytanie napisów warzyw
- wyodrębnianie głosek na początku słów, na końcu i w środku. Dzielenie na sylaby
- nazywanie warzyw: Rozpoznawanie warzyw po dotyku, smaku , węchu
- omawianie historyjki obrazkowej
- szukanie różnic między podobnymi obrazkami
- nazywanie części rośliny
- liczenie elementów, określanie czego jest więcej, czego mniej, łączenie pętli z rysunkami o najmniejszej ilości do największej ilości i odwrotnie. Utrwalenie cyfry 1 i 2
- wprowadzenie zapisu cyfrowego liczby 3
- inscenizacja wiersza J. Brzechwy „Na straganie”
- przygotowanie do pisania: rysowanie po śladach, rysowanie szlaczków
- zabawa przy piosence „Jesień w sadzie i w ogrodzie”
- praca plastyczna „Jesień w ogrodzie”
- lepienie warzyw
- wykonanie kukiełek z warzyw
- rozwijanie sprawności ruchowej: ćwiczenia poranne, ćwiczenia gimnastyczne, zabawy ruchowe
- utrwalanie programu artystycznego na uroczystość Dzień Edukacji Narodowej
Karty pracy od 44 do 55

Grażyna Lichota




Krąg tematyczny: Jesień w sadzie (od 28.09.2020 r. do 02.10.2020 r.)
Tematy dzienne:
1. W sklepie z owocami
2. Drzewa owocowe
3. Owoce egzotyczne
4. Jesienią sady się rumienią
Treści programowe:
- wprowadzenie liter ”o” drukowanej i pisanej , małej i wielkiej
- wyodrębnianie pierwszej, ostatniej i środkowej głoski, dzielenie słów na głoski
- czytanie całościowe wyrazów ( nazwy owoców )
- rozwijanie umiejętności liczenia, porównywanie liczebności
- zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 1,2
-segregowanie owoców ze względu na pochodzenie
- zapoznanie z pracą ekspedientki
- zapoznanie z nazwami drzew owocowych i owoców
- przygotowanie do pisania – rysowanie po śladzie
- rozwijanie sprawności fizycznej: ćwiczenia poranne, ćwiczenia gimnastyczne (2X w tygodniu) zabawy ruchowe
- kształtowanie poczucia rytmu
- nauka piosenki „Polka prawdziwa”
Karty pracy od 38 do 43





Wrzesień

Tydzień 4 (od 21.09.2020 r. do 25.09.2020 r.)

Krąg tematyczny: Co robią zwierzęta jesienią.
Tematy:
1.Leśne odgłosy
2.Kto kiedy zasypia
3.Sąsiadeczko wiewióreczko
4.Smakołyki zwierząt

Treści programowe:

- ćwiczenia słuchu fonematycznego: liczenie słów w zdaniach, dzielenie słów na sylaby, określanie pierwszej i ostatniej głoski;
- zapoznanie z wybranymi zwierzętami żyjącymi w lesie i sposobami przygotowania się zwierząt do zimy: jeż, borsuk, wiewiórka, niedźwiedź, mysz, sarna, dzik, ptaki;
- liczenie i porównanie liczebności zbiorów: mniej, więcej, tyle samo, o ile więcej, o ile mniej,
- stosowanie określeń: na , pod, obok, między, po prawej stronie , po lewej stronie, prawa, lewa ręka;
- różnicowanie dźwięków wydawanych przez instrumenty perkusyjne;
- nauka piosenki „Wiewióreczka”
- przygotowanie do pisania: rysowanie po śladach, rysowanie szlaczków
- rozwijanie mowy: wypowiadanie się na temat obrazków, odgadywanie zagadek, ćwiczenia artykulacyjne;
- rozwijanie sprawności ruchowej: ćwiczenia poranne, ćwiczenia gimnastyczne (2 x w tygodniu), zabawy ruchowe;

Karty pracy: str. 28 – 37

Tekst piosenki: Wiewióreczka

Sąsiadeczko, wiewióreczko,
co masz oczka czarne.
Nie bójże się, pokaż w lesie,
gdzie masz swą spiżarnię.

Wszędzie mam, tu i tam,
czego chcecie, to wam dam.
Fik – myk! Hyc – hyc!
Czego chcecie, to wam da.

Sąsiadeczko, wiewióreczko,
co masz rude łapki,
jeśli łaska, sypnij z góry
orzeszków do czapki.

Dałabym nawet sześć,
lecz co w zimie będę jeść?
Fik – myk! Hyc – hyc!
Był orzeszek, nie ma nic!

Sąsiadeczko, wiewióreczko,
co masz rudy pyszczek,
tu na ziemię rzuć uprzejmie
kila ładnych szyszek.

Szyszki masz tu i tam,
wejdź na sosnę, urwij sam,
Fik – myk! Hyc – hyc!
Były szyszki, nie ma nic!












Tydzień 3 (od 14.09.2020 r. do 18.09.2020 r.)

Krąg tematyczny: Nadeszła jesień

Dzień 1 – Park w jesiennej szacie
Dzień 2- Jesienne drzewa
Dzień 3 – Jesienne zabawy
Dzień 4- Kolorowe liście
Dzień 4- Zbieramy grzyby

- Obserwowanie drzew i krzewów rosnących w parku i w lesie, nazywanie ich
- Zwracanie uwagi na jesienny koloryt, zachęcanie do wielozmysłowego poznawania otaczającej
przyrody (za pomocą słuchu, wzroku, węchu).
- Rozwijanie umiejętności zapamiętywania słów i melodii piosenki – piosenka” Kolorowe liście”
- Wyrażanie obserwacji i przeżyć w ekspresji plastycznej
- Budzenie zainteresowania figurami geometrycznymi- koło
-Rozwijanie sprawności fizycznej (ćwiczenia poranne, ćwiczenia gimnastyczne, zabawy ruchowe)
- Poszerzanie doświadczeń plastycznych –„ Jesienne drzewo”, „Jesienne liście”
- Dostrzeganie różnic w wyglądzie parku i lasu
- Zapoznanie z wybranymi grzybami – jadalnymi i niejadalnymi.
- Ćwiczenia słuchowe- rozróżnianie pierwszej głoski w nazwach, dzielenie słów na sylaby
- Ćwiczenia artykulacyjne- rozróżnianie głosek b,p
- czytanie globalne: imiona dzieci, las park
- Nazywanie owoców drzew: kasztan, żołądź, jarzębina, orzech
-Liczenie; Porównywanie liczby owoców; Rysowanie tyle kropek ile jest owoców, rysowanie o jeden mniej i o jeden więcej
- układanie obrazków od najmniejszego do największego i odwrotnie
- rysowanie po śladach
- wyklaskiwanie rytmów

Karty pracy cz.1 str. 18 - 27

Grażyna Lichota



Przedszkolowo.pl logo