Grupa II

Treści dla dzieci z grupy II "Żabki"

Temat tygodnia: WIOSENNE PRZEBUDZENIE

Treści programowe:

•obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny,
•utrwalanie posiadanych wiadomości na temat pór roku,
•wzbogacanie wiadomości na temat etapów rozwojowych wybranych kwiatów,
•wzbogacanie wiadomości na temat wybranych gatunków wiosennych kwiatów.
•poszerzanie wiedzy na temat zmian zachodzących wiosną w życiu małych zwierząt,

Tekst piosenki do nauki

"MASZERUJE WIOSNA"

I Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

II Nosi wiosna dżinsową
kurteczkę, na ramieniu
pewnie żuje gume i robi
balony a z nich każdy jest zielony.

III Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas
każda trawka chce być już zielona.
gdybyś zapomniała inną drogą poszła
zima by została mroźna.

LINK DO PIOSENKI: https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY
*********************************************************************

Karty pracy i różne pomysły jak spędzić wolny czas można podglądnąć na
przedszkolnym Facebooku oraz pod linkiem
https://dzieciakiwdomu.pl/2017/02/zwiastuny-wiosny-17-pomyslow-na-wiosenne-prace-plastyczne-i-techniczne.html
******************************************************************************

LINKI DO OBEJRZENIA: ZWIASTUNY WIOSNY
https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg
https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY&feature=emb_rel_end
https://www.youtube.com/watch?v=Q2FGp2ezExw



Nowy tydzień a wraz z nim nowy temat na kolejne dni dla grupy I i II :) ten tydzień będzie troszkę bardziej intensywny i zachęcamy więcej dzieci do wzięcia udziału w zajęciach online.

1.Na początek zachęcamy do wysłuchania opowiadania o pierwszych oznakach wiosny .Olek i Ada

2. Kilka kart pracy do wykonania.

3. Wiosenne zgadywanki :

Wiszą frędzelki
Kto ich dotyka
Ten zamieni się
W Chińczyka (leszczyna)

Mleczka nie piją
Myszek nie jedzą
Te bure kotki
Na drzewie siedzą (kotki wierzbowe)

Widzisz je we dnie
Nie widzisz w nocy
Zima grzeje słabo
Latem z całej mocy (słońce)

O szyby dzwoni
Gdy chmura łzy roni (deszcz)

4.. Choć pierwszy dzień wiosny bardziej przypominał pierwszy dzień jesieni to i tak zachęcamy do narysowania obrazków przedstawiających pierwsze oznaki wiosny według uznania , według inwencji twórczej dzieci i oczywiście zaprezentowanie ich w komentarzach poniżej .

5. Zakładanie wiosennej hodowli.

Rzeczy potrzebne: Ziemia, pojemnik, nasionka.

Do pojemnika wsypujemy ziemię Następnie wybieramy nasionka , które będziecie siać. Kolejnym krokiem jest ponowne uzupełnienie pojemników ziemią i podlanie. Ważne, aby wspólnie przypomnieć sobie, co jest potrzebne roślinie do wzrastania (powietrze, woda, ziemia, odpowiednia temperatura). Dzieci mogą dowolnie ozdobić pojemniki.


https://www.youtube.com/watch?v=iG4QBT1ycqc&feature=share&fbclid=IwAR2N8hHDzh9zQroSXm_Cb8B9KtkhdFE2UfrwEdK7gKw-zZ5YkatXIA8E9xQ


https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY&feature=share&fbclid=IwAR3JSttfKh4mddycSYY_Tj2hTjnlimhIWGwnm8j8ZBAmJt0RZYp1g94ZgeQ



Przedszkolowo.pl logo